הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מתקן ההתפלה בשורק החל לספק מים למערכת הארצית


מדובר באחד משני קווי הייצור של המתקן שהחל לפעול בסוף השבוע, ועתיד לייצר 150 מיליון קוב בשנה. מתקן הענק יהפוך לגדול מסוגו בעולם. רשות המים: ''בשל הכלים שנוצרו - ההתפלה, ההשבה וייעול השימוש, השיפור שחל במצב מקורות המים הטבעיים והניהול האינטגרטיבי של כל המקורות בראייה רב שנתית, ניתן להודיע שיהיו מים לכלל צרכי המדינה עד שנת 2025 ואולי אף מעבר לכך''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-08-2013



מתקן ההתפלה בפלמחים, צילום: רשות המים

בסוף השבוע האחרון החל מתקן ההתפלה ההולך ונבנה בשורק לספק מים למערכת הארצית, כך נמסר היום מרשות המים.  בשלב זה קצב ייצור ואספקת המים עומד על 10,000 קוב בשעה, שהם כ-75 מיליון קוב מים בשנה. מדובר באחד משני קווי הייצור של המתקן, שעתיד לייצר 150 מיליון קוב בשנה ולהפוך למתקן הגדול מסוגו בעולם. בשלב זה, מתקן ההתפלה שבחדרה המייצר כ-127 מיליון קוב בשנה הוא הגדול מסוגו בעולם, אחרי שלקח את ה"כתר" מהמתקן הוותיק באשקלון. גם בפלמחים הסתיימה בימים אלו הרחבת המתקן, אשר הכפילה את כמות המים המיוצרים על ידו, לכ-90 מיליון קוב מים בשנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרשות המים נמסר, כי לאור ההתקדמות בעשייה, משק המים הישראלי ממשיך להיערך ולהכין את עצמו להתמודדות גם עם בצורות קשות וממושכות אשר צפויות לפקוד בשנים הקרובות את אזורנו על פי מספר מודלים אקלימיים מעודכנים. משק המים הישראלי עבר מהפיכה של ממש - ממשק הנשען רק על מקורות מים טבעיים, עברה ישראל בתוך כעשור למשק מים יציב, כשכבר היום כ-50% מהמים שבהם אנו משתמשים מיוצרים ע"י האדם.  עוד אומרים ברשות, כי ההשקעות האדירות אפשרו לרשות המים לשקם את משק המים ולעבור מתקופת משבר ובצורת להתייצבות ולהערכות עתידית. בשנת 2012 הושקעו בפיתוח ושיקום תשתיות משק המים בישראל מעל ל-3 מיליארד שקלים.

''בשל הכלים שנוצרו בהובלת רשות המים - ההתפלה, ההשבה וייעול השימוש, השיפור שחל במצב מקורות המים הטבעיים והניהול האינטגרטיבי של כל מקורות המים בראייה רב שנתית, ניתן להודיע שיהיו מים לכלל צרכי המדינה עד שנת 2025 ואולי אף מעבר לכך. ברור כי נידרש להמשיך ולפתח את משק המים גם בעתיד, בכדי להבטיח את צרכי המים גם לאחר 2025, בשל הגידול באוכלוסייה, העלייה באיכות החיים ועוד'' נמסר מרשות המים.