הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הצמחים: אבוקדו מזן גליל אינו ראוי עדיין למאכל


כמדי שנה, שוב ממהרים קומץ חקלאים חסרי אחריות לקטוף אבוקדו בעודו בוסר, בכדי לנסות ולפדות עבורו מחיר גבוה. בכך הם פוגעים במוניטין של הפרי ומרתיעים את הצרכן לזמן רב. במועצת הצמחים עושים כל מאמץ למנוע ולעכב קטיף מוקדם של פרי לא ראוי ובמקביל להזהיר את הצרכנים מקנית אבוקדו שיתרכך באופן לא אחיד, ישחיר ויצטמק. האבוקדו הראוי למאכל בימים אלו הוא מהזן ''ריד'' שמתאפיין בצורה כדורית וקליפה כהה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-08-2013



מימין: זן ריד - מומלץ, משמאל: זן גליל - עדיין בוסר

מומחי ענף הפירות במועצת הצמחים קוראים לציבור שלא לרכוש אבוקדו מוארך מזן 'גליל' בתקופה הקרובה, מכיוון שהפרי עדיין לא בשל. הזן גליל מתאפיין בצורה אגסית מוארכת עם קליפה בהירה וחלקה.  עונת הקטיף של הזן המקדים גליל, צפויה להתחיל בעוד כשלושה שבועות - לקראת סוף חודש אוגוסט.

"לצערנו כמדי שנה, כשהפרי מהעונה הקודמת כמעט ואזל, שוב ממהרים מעט חקלאים חסרי אחריות לקטוף אבוקדו בעודו בוסר בכדי לנסות ולפדות עבורו מחיר גבוה, אך פוגעים במוניטין של הפרי ומרתיעים בכך את הצרכן לזמן רב", אומרת אורנה סנדל, אחראית על האיכות בענף הפירות במועצת הצמחים. "אנו עושים כל מאמץ למנוע ולעכב קטיף מוקדם של פרי לא ראוי ובמקביל להזהיר את הצרכנים מקנית אבוקדו שיתרכך באופן לא אחיד, ישחיר ויצטמק''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האבוקדו הראוי למאכל בימים אלו הוא מהזן 'ריד' - פרי כדורי שנותרו ממנו כמויות קטנות מהעונה הקודמת. סנדל מוסיפה כי יש לשים לב להבדלים בין הזנים ולקנות רק את זן ה'ריד' שמאופיין בצורתו הכדורית ובקליפתו הכהה.

הבשלת האבוקדו נמדדת באחוזי שומן שנבדקים במעבדה. במידה והפרי אינו בשל ואינו מכיל את אחוזי השומן הרצויים הוא אינו מתרכך באופן אחיד, אלא נעשה צמיגי, בלתי אכיל וקליפתו מצטמקת.

סנדל מדגישה כי עונת הקטיף של זן הגליל תחל בעוד כשלושה שבועות ואז יהיה שפע אבוקדו איכותי בשווקים. צוותי ענף הפירות של מועצת הצמחים יערכו בדיקות מדגמיות לפני הקטיף בכדי להבטיח את איכותו ובשלותו.