הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בקרוב: ירקות קפואים מהערבה


משווקת הירקות הגדולה בישראל 'יופי של ירקות', הודיעה היום (ג') כי היא מקדמת הקמת מפעל לשימורים וירקות קפואים בעין יהב שבערבה. ''זהו חלק מתהליך הפיתוח הכלכלי הטבעי של האזור ובעתיד צפויים פרויקטים מעניינים נוספים'' אומר מנכ''ל החברה דניאל לב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-08-2013


משווקת הירקות הגדולה בישראל 'יופי של ירקות', הודיעה היום (ג') כי היא מקדמת הקמת מפעל לשימורים וירקות קפואים בעין יהב שבערבה, שיוקם בשותפות עם חברה שעוסקת בתחום וכי מתנהל מו"מ מתקדם עם אחת היצרניות הגדולות להקמת המפעל בשותפות שווה.

דניאל לב, מנכ"ל 'יופי של ירקות' מסר כי על פי התוכנית, בשלב הראשון יוקם מפעל לשימורים של מלפפונים, תירס, אפונה, חומוס ועוד. בשלב השני יטפל המפעל ביצור ירקות קפואים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כיוון שהערבה נחשבת כיום לאסם הירקות הגדול בישראל, תיחסך עם הקמת המפעל הובלת הירקות הטריים למפעלי המזון במרכז. בנוסף אפשר יהיה לשנע ירקות ממרכז הארץ לערבה, תוך שימוש במשאיות היוצאות מדי יום מעין יהב למרכז כשהן עמוסות תוצרת חקלאית ורובן חוזרות ריקות. היקף היצור של המפעל מוערך בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים.

לדברי דניאל לב, המפעל ייהנה מיתרונות נוספים הודות למיקום באזור עדיפות לאומית ולכוח האדם הניהולי האיכותי שקיים בערבה. ''זהו חלק מתהליך הפיתוח הכלכלי הטבעי של האזור ובעתיד צפויים פרויקטים מעניינים נוספים'' אומר לב.

אגודת "יופי של ירקות" ממושב עין יהב רשמה בשנים האחרונות צמיחה חדה במכירות והפכה למשווקת הירקות הטריים הגדולה בישראל עם היקף מכירות של 180 מיליון שקלים לשנה. זאת הודות להצטרפות של קיבוצים וחקלאים פרטיים לשיווק באמצעות האגודה, מעבר לגרעין המייסד של חקלאי עין יהב.