הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפיצוי למגדלים על המתת בע''ח ייקבע ע''י ועדה בראשות שר החקלאות


עד כה, הווטרינר הממשלתי שהורה על השמדת בעלי חיים כאמצעי למניעת התפשטות מגפות, קבע גם את גובה הפיצוי למגדלים. היום אישרה ועדת הכלכלה את התיקון שעל פיו הפיצוי יקבע על ידי ועדה שימנה שר החקלאות. תיקון נוסף שמבקש משרד החקלאות לבצע, נועד להסדרת הנושא של מניעת פיצוי ממי שהפר את החוק ותרם להתפרצות מחלה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-08-2013


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון פקודת מחלות בעלי חיים, העוסקת בקביעת שווי הפיצוי למגדלים עבור בע''ח שהומת כדי למנוע התפשטות מחלות. לפי התיקון, הפיצוי ייקבע על ידי ועדה שימנה שר החקלאות ולא על ידי וטרינר ממשלתי כפי שנעשה עד כה. שר החקלאות יקבע בתקנות, בהתייעצות עם שר האוצר, את ההסדר לקביעת שווי בעלי החיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי הממונה על התביעות במשרד החקלאות, אפרת אביאני, המשרד מבקש לתקן את המנגנון, כך שייקבע על ידי ועדה שימנה שר החקלאות, בה יהיו חברים נציג מנכ"ל המשרד שיעמוד בראש הוועדה, נציג מנהל השירותים הווטרינריים במשרד ונציג היועץ המשפטי של משרד החקלאות. תיקון נוסף שמבקש המשרד לבצע, נועד להסדרת הנושא של מניעת פיצוי ממי שהפר את החוק ותרם להתפרצות מחלה. לדבריה, כיום לא ניתן למנוע פיצוי ממגדל, אלא אם הוכח שהוא עבר על החוק. עם זאת, לעיתים המגדל לא אחראי באופן ישיר להתפרצות המחלה, אך לא ביצע פעולות שיכולות היו למנוע אותה ולכן צריך להפחית את הפיצוי שהוא אמור לקבל.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, אמר כי התקנות שיקבעו את הסדרי הפיצוי והסדרי עבודת הוועדה צריכות להגיע לאישור ועדת הכלכלה. הוא אף דרש כי בוועדה שיקים שר החקלאות יהיה נציג מטעם החקלאים. היו"ר ברוורמן דרש גם הוא שהתקנות יובאו לאישור הוועדה, והוועדה אישרה את הצעתו. כמו כן קרא ח"כ ברוורמן לצדדים להגיע לפשרה בנושא תוספת של נציג מטעם החקלאים לוועדה. בתגובה לכך אמרה סגנית מנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות, תניב רופא, כי שר החקלאות, בהתייעצות עם החקלאים, ימנה לוועדה גם משקיף בלתי תלוי מהאקדמיה. הוועדה אישרה כאמור את ההצעה.