הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפלס הכנרת ירד בחודש יולי ב-34 סנטימטרים


מפלס הכנרת עמד בתחילת החודש ברום של 210.54- מ', זאת בהמשך לירידה של 20 ס''מ בחודש שעבר. מפלס ים המלח ממשיך גם הוא בנסיגה, ובמהלך חודש יולי ירד ב-15 ס''מ ועמד בתחילת אוגוסט על רום של 427.28- מ'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-08-2013



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מפלס הכנרת ירד במהלך חודש יולי ב- 34 ס"מ ועמד ב-1 באוגוסט ברום של 210.54- מ', זאת בהמשך ל ירידה של 20 ס"מ בחודש הקודם. בתקופה המקבילה אשתקד ירד המפלס ב- 15 ס"מ. כך עולה מנתוני השרות ההידרולוגי שברשות המים, המתפרסמים היום. מפלס ים המלח ממשיך גם הוא לרדת, ובמהלך חודש יולי ירד ב-15 ס"מ ועמד בתחילת אוגוסט על רום של 427.28- מ'.

הסיבה לירידה החדה במפלס הכינרת, בנוסף לאידוי המים בחודשי הקיץ, היא השאיבה המוגברת של מי האגם, שנועדה לשקם את מקורות המים התת-קרקעיים. כניסת המים הזמינים לכינרת בשני החורפים האחרונים שיקמה את מפלס הכנרת, לאחר תקופה של ארבע שנים שבהם הוא היה מתחת לקו האדום התחתון, ובנוסף לכך, מתקני ההתפלה מאפשרים גם הם לשאוב יותר מים מהכינרת.

בתוך כך, הודיעה אתמול רשות המים כי מתקן ההתפלה בשורק החל להזרים בסוף השבוע מים למערכת הארצית. בעקבות פעולות ההתפלה, השבת מים וייעול השימוש, השיפור שחל במצב מקורות המים הטבעיים והניהול האינטגרטיבי של כל מקורות המים בראייה רב שנתית, הודיעה רשות המים כי לא צפוי מחסור במים עד שנת 2025 ואולי אף מעבר לכך.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מפלסי מי תהום:
אגן ירת"ן - החודש נמדדו ירידות מפלס בשיעור 11-15 ס"מ במרכז ובצפון האגן בעוד שבדרום המפלס נותר יציב. אגן החוף - החודש נמדדה עליית מפלס בדרום ובמרכז האגן וירידה קטנה בצפונו. גליל המערבי - מפלס מי התהום ירד החודש בשעורים שבין 57 - 41 ס"מ. באגן הנעמן המפלס הגיע לרום הגבוה ב- 1.13 מ' מרום הקו האדום. באגן כברי המפלס גבוה ב- 4.29 מ' ביחס לקו האדום.

נחלים ומעיינות:

ספיקות הבסיס בנחלי אגן ההיקוות של הכנרת נמצאות בקרבת הממוצע הרב שנתי לתקופה זו.  הספיקה במעיינות הדן בתחילת חודש אוגוסט עומדת על 8.28 מ"ק/שנייה והיא גבוהה במעט ביחס מהספיקה הממוצעת לתקופה זו. במעין הבניאס הספיקה עומדת כיום על 2.22 מ"ק/שנייה. הספיקה במעיינות התנינים בתחילת אוגוסט עומדת על 0.66 מ"ק/שנייה.

  לדו''ח המלא של השרות ההידרולוגי שברשות המים - לחצו כאן