הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בחוות הצאן הצפונית ביותר בעולם העזים אוכלות דגים


חברת אפימילק הישראלית מקיבוץ אפיקים הקימה בנורבגיה את מכון החליבה הצפוני ביותר בעולם, שם האוכל שמוגש לעזים כולל גם דגים. החלב המופק מאכילת דגים ניחן במרכיבים נדירים שמייקרים את מחירו. בפרויקט הוטמעה מערכת ניהול העדר של החברה, שתסייע להגדיל ולנהל את תפוקות העדר ואיכותו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-08-2013



ניזונות מדגים, צילום באדיבות: אפימילק

חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, העוסקת בפיתוח ציוד חליבה מתקדם, הקימה לאחרונה את מכון הצאן הצפוני ביותר בעולם, בפיורדים שבנורבגיה. תפריט העיזים במשק כולל דגים, כפי שהיה מקובל בעבר בהאכלת בעלי החיים באזור. חלב הצאן המופק מאכילת הדגים ניחן במרכיבים נדירים של אחוזי שומן וחלבון גבוהים, אשר מייקרים את מחירו וגם מגדילים את הכנסות החקלאים באופן משמעותי.

לדברי שלומי עזרן, מנהל תחום הצאן בחברה, אפימילק שיתפה פעולה בהקמת המכון עם בני משפחה, שבנו במו ידיהם דיר עץ מפואר לפי המסורת הנורבגית. הפרויקט כולל 250 עיזים מגזע מקומי אסלי המפיקות 150,000 ליטר חלב בשנה. במקביל לבניית מכון החליבה החלה המשפחה בתוכניות להקמת מחלבה, מפעל בשר וחנות שבה ימכרו את תוצרתם. בפרויקט הוטמעה מערכת ניהול העדר של אפימילק, המסייעת להגדיל ולנהל את תפוקות העדר ואיכותו במטרה לצלוח את פיתוח האזור הצפוני המרוחק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חברת אפימילק שנמצאת בבעלות קיבוץ אפיקים וקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל, היא החברה המובילה בעולם בתחום הטכנולוגיות לענף הרפת והצאן. החברה הייתה הראשונה שפיתחה והכניסה לשימוש את מד החלב האלקטרוני המודד את כמות החלב בזמן החליבה. זאת לאחר שמספר חברות שניסו לפתח מוצרים דומים לא עמדו בהצלחה במבחנים של ארגון ביקורת החלב הבינלאומי ICAR. השימוש במד לצאן הצריך תהליך ממושך של התאמה, מאחר וחלב הצאן מתאפיין בשיעור שומן גבוה יחסית ובכמות חלב קטנה ביחס לפרות.

בין מוצרי הדגל של החברה: אפילאב – לניתוח מרכיבי החלב תוך כדי החליבה ואיתור מוקדם של בעיות, מערכת אפיאקט 2 לזיהוי דרישות מדוייק לעגלות ופרות, ומערכת אפיפארם לניהול הרפת והדיר. מערכות אפימילק פועלות ביותר מ-50 מדינות בחמש יבשות.


חוות הצאן הצפונית בעולם, צילום באדיבות: אפימילק


צילום באדיבות: אפימילק


צילום באדיבות: אפימילק