הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גורי שפיץ ננסי שהוברחו מאוקראינה נתפסו בתוך עגלת תינוק


בודקי המכס בנתב''ג ערכו בדיקה במזוודותיה של נוסעת ששבה מאוקראינה, וכבר עמדו לשחרר אותה, אבל אז הבחין אחד מהם בתנועה חשודה בתיק שהיה מונח בתחתית העגלה של התינוק. בבדיקה נמצאו שני גורי כלבי שפיץ ננסי שהוחבאו בתוך חיתולים. ככל הנראה, יועדו למכירה בארץ תמורת אלפי שקלים. האישה הודתה כי הצליחה להבריח בעבר גורים נוספים. צפו בוידאו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-08-2013



הגורים שהוברחו מאוקראינה. צילום: צביקה אבני - משרד החקלאות

תושבת מודיעין בשנות ה-40 לחייה שהגיעה אמש (ג') בטיסה מאוקראינה יחד עם בנה הפעוט, נעצרה ע''י בודקי המכס בעקבות מידע מקדים שנמסר להם ע''י פקחי משרד החקלאות. ברשות האישה נמצאו שני גורי כלבים כבני 3 חודשים מגזע שפיץ ננסי. שווי הגורים מגזע זה נאמד בכ-3,500 ₪, אך הם נועדו למכירה בסכום מוערך של 6,000 עד 15,000 ₪ עבור כל אחד, לאחר זיוף התעודות. 

האישה שהגיעה בטיסה מאוקראינה עברה במסלול הירוק, וכאשר נעצרה לבדיקה, ניסתה להתחמק בטענה כי התינוק שלה רעב והיא חייבת להאכיל אותו. בחיפוש שנערך במזוודותיה לא נמצא דבר; אך רגע לפני שעמדו הבודקים לשחררה, הבחין אחד מהם בתנועה חשודה בתיק שהיה מונח בתחתית העגלה של התינוק. בתוך התיק התגלו שני גורי כלבים כשהם עטופים ומוחבאים בחיתולי בד, ללא פתחי אוורור. ברשות הנוסעת לא נמצאו אישורים לבדיקות דם לנוגדני כלבת וכן לא היו ברשותה תעודות בריאות ורשיונות כנדרש. הגורים הועברו מיד לטיפול השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, שם קיבלו שתייה ומזון, ולאחר מנוחה הוחזרו לאוקראינה. האישה נלקחה לחקירה במכס נתב"ג, שם הודתה כי הבריחה בעבר גורים כשלוש או ארבע פעמים. האישה שוחררה והמקרה הועבר להמשך בחינה משפטית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות. אחת הדוגמאות המוכרות ביותר היא מחלת הכלבת, הפוגעת גם בבני אדם והינה חשוכת מרפא. כמו כן, אנשים הרוכשים כלבים שהגיעו לארץ בדרכי מרמה וללא התעודות הנדרשות, עשויים לסבול מעוגמת נפש ומהפסד כלבם וכספם, היות וכלבים אלו מגיעים צעירים מדי ופעמים רבות מתגלים כחולים במחלות קשות".

חשוב להדגיש, משרד החקלאות מקבל פניות מאזרחים שרכשו בתום לב כלב מאנשים כדוגמת הנתפסת, ובמאוחר מגלים שהתעודות אינן אותנטיות הכלב לא מוכר כגזעי, אישורי החיסונים מזויפים, ובמקרים העצובים יותר, בגלל בעיות רקע, סטרס שעבר על גור מוברח (בעיקר הצעירים שבהם) והעדר חיסונים מתאימים – הגור חולה ומת. על כן ממליצים במשרד החקלאות לברר היטב מניין הגיע הגור, לבדוק עם גורמי מקצוע האם התעודות מוכרות והאם אישורי החיסון אמינים לפני הרכישה.