הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל וקפריסין יחזקו את שיתופי הפעולה בתחום המים


שר האנרגיה והמים סילבן שלום נפגש עם שר המים ומשאבי הטבע של קפריסין, ניקוס קויאליס, וסיכם עימו על קיום מפגשים חצי שנתיים וחילופי מומחים בין המדינות. שר המים ומשאבי הטבע של קפריסין: ''היום מתחיל עידן חדש של שיתוף פעולה ישראלי-קפריסאי בתחומי המים, הביוב ומי הקולחין, שיסייע לשיפור מאזן המים של קפריסין''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-08-2013


שר האנרגיה והמים סילבן שלום נפגש אתמול (ד') עם שר המים ומשאבי הטבע הקפריסאי ושוחח עימו על שיתופי פעולה עתידיים בתחום משק המים, בו ישראל מובילה בעולם, בעיקר בהתפלה, קידום תחום המים המושבים וניהול משק המים הקפריסאי.

קפריסין משקיעה בשנים האחרונות בצורה מאסיבית בתשתיות וטכנולוגיות להפקת מים כמו התפלה וניצול מי תהום. שיתוף הפעולה המרכזי של קפריסין הוא עם חברת מקורות שהקימה שניים מתוך ארבעת מתקני ההתפלה הגדולים במדינה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך הפגישה סיכם השר שלום עם השר הקפריסאי על קיום מפגשים חצי שנתיים וחילופי מומחים בין משרדי המים ומשאבי הטבע הקפריסאי והישראלי, במטרה לקדם פרויקטים נוספים בין המדינות ולסייע בניהול משק המים.

השר שלום: "קפריסין היא ידידיה אמיתית של ישראל ושותפה כלכלית חשובה שגם מאופיינת באקלים שדי זהה לזה הישראלי. היום דנו על פרויקטים שיסייעו בחיזוק והידוק שת"פ בתחום המים בין המדינות מה שיקדם את משק המים הקפריסאי ויהדק את הקשרים בין המדינות".

שר המים ומשאבי הטבע של קפריסין: "היום מתחיל עידן חדש של שיתוף פעולה ישראלי-קפריסאי בתחומי המים, הביוב ומי הקולחין, שיסייע לשיפור מאזן המים של קפריסין".