הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אות רמון הוענק היום ל-8 תלמידים מצטיינים ומתנדבים


ילדי אות רמון הם תלמידים שהצטיינו בעשייה חברתית, שהובילו ויזמו, והיו למנהיגים בקהילתם. התואר, מלבד היותו פרס ואות לשבח, מחייב את המחזיקים בו לעמוד באמות מידה ערכיות גבוהות, ולהמשיך ולפעול למען הקהילה ועתיד החברה בישראל. שר המדע יעקב פרי: ''אתם, שמונת המופלאים, מוכיחים גם למבוגרים שבנינו, שהתנדבות, נתינה ואהבת הארץ הם לא מונחים שעברו מהעולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-08-2013



צילום: אורן נחשון

"אות רמון" הוענק היום (ה') לשמונה תלמידים מצטיינים ומתנדבים בטקס חגיגי במשכן הכנסת, מידי יו"ר הכנסת חה"כ יולי יואל אדלשטיין, שר המדע הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, ונשיאת קרן רמון רונה רמון.  ילדי אות רמון הם תלמידים שהצטיינו בעשייה חברתית ברוחם של אילן ואסף רמון, שהובילו ויזמו, והיו למנהיגים בקהילתם. התואר, מלבד היותו פרס ואות לשבח, מחייב את המחזיקים בו לעמוד באמות מידה ערכיות גבוהות, ולהמשיך ולפעול למען הקהילה ועתיד החברה בישראל.

מקבלי האות השנה הם גלוריה קילונגו מת"א; דמאס פיקדה מחולון; הדס חברון  ממבשרת ציון; יוני חלטניק מקרית אתא; קרינה קוויאט מבאר שבע; קורל דיק מראשון לציון; ואדהם חסין מראמה. בין הפרויקטים ההתנדבותיים: מסע התרמה למען ספריות ציבוריות בחברה הדרוזית, גיוס תרומות לתרופות לילדי עובדים זרים, חונכות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הקמת מועדון דיבייט בבית ספר, התנדבות בסיוע לנזקקים ועוד.

אות רמון הוא פרויקט המשותף למשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ולקרן רמון. התלמידים נבחרים לפרויקט מכל הארץ לאחר תהליך סינון קפדני על-פי הישגיהם הלימודיים, פעילותם החברתית וההתנדבותית בבית הספר ובקהילה ואישיותם האיכותית. כל זוכה מקבל מלגה עבור התנדבותו ויוזמתו למען הקהילה שלו ומשתתף בתכנית של סדנאות וסיורים לאורך השנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי אמר בטקס: "אתם, שמונת המופלאים, מוכיחים, גם למבוגרים שבנינו, שהתנדבות, נתינה ואהבת הארץ הם לא מונחים שעברו מהעולם. לכל אחד מהמיזמים של זוכי האות יש השפעה ישירה ועקיפה על החברה כולה. המסירות שלכם, והדבקות ברעיון ערכי מחלחלת עמוק בכל שכבות האוכלוסייה. בראש ובראשונה על הצורך בצמצום הפערים השונים בינינו. ועליכם ועלינו להיות גאים בכך. רונה, את, משפחתך ופועלך הפכו לסמל במדינת ישראל ואני בטוח שתמשיכי להטמיע בחברה הישראלית את אותם ערכים שעיצבו את אילן ואסף במהלך השנים. תכונותיהם של אסף ואילן שזורים בכל אחד מזוכי האות. מצוינות היא לא סתם תואר אלא דרך חיים".

נשיאת קרן רמון רונה רמון פנתה לילדים ואמרה: "אתם מסיימים כעת פרק בחייכם ונכנסים לבגרות. העתיד שלנו אתכם, ויחד עימכם הולכים לעתיד ורוד יותר. הגעתם מרקע שונה ועם זאת, היופי והאיכות האנושית מחברים אותנו יחד כמשפחה אחת. כל אחד ממקומו משנה, כמו טיפות במים ,את האגם שהקיף אותו. כששואלים אותי מה מפעל ההנצחה של אילן אני תמיד אומרת שזה חינוך. בחזוני ראיתי כמה שיותר ילדים כמו ילדי אות רמון".

קרן רמון ע"ש אילן ואסף רמון, שמה לה למטרה לעודד את דור העתיד בישראל למצות את הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל אחד ואחת, כדי ליצור חברה ישראלית ערכית ואיכותית יותר. הקרן פועלת במרחב החינוכי, והינה חברה בקהילת החלל האזרחית בישראל. מייסדי הקרן מאמינים כי יש בעולם החלל, התעופה והטכנולוגיה כדי לעורר השראה ולהעצים את השאיפה למצוינות אישית וחברתית של כל ילד וכל מורה בישראל. הקרן מעודדת עשייה חברתית כחלק מהמצוינות האישית, בדרכם של אילן ואסף. כמו כן, קרן רמון מעודדת הצטיינות וחשיבה פורצת דרך בתחום המדע, הטכנולוגיה והחלל. בתחום הזה הקרן מפעילה תכניות, מלגות ותחרויות, שמטרתן לזהות את המצטיינים ולהעניק להם הזדמנות גם על הבמה העולמית, מתוך גאווה לאומית ישראלית ולמען ההגשמה עצמית.