הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תשלום אגרה להטסת חיות מחמד: מעכשיו באתר משרד החקלאות


טסים הקיץ לחו''ל ולוקחים עמכם את הכלב או החתול? מעתה תוכלו לייעל את התהליך ולשלם את האגרה באתר האינטרנט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. וגם - טיפים של מומחי משרד החקלאות לקראת הנסיעה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-08-2013


לכבוד עונת הנסיעות בקיץ ובחגים השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר השיקו באתר האינטרנט של המשרד שירות חדש להסדרת הרישיון ליציאה מן הארץ עם חיית המחמד שלכם.

השירות חוסך את ההגעה לבנק הדואר לתשלום אגרת הנסיעה לבעל החיים (שעלותה 38 ₪). בנוסף, במסגרת שירות התשלומים הממשלתי החדש, ניתן מעתה גם לשלם את הרישיון לעסוק ברפואה וטרינרית, וכן אגרות ייעודיות נוספות למגזר החקלאי באופן מקוון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פעולות ההכנה הכרוכות בהטסת חיות מחמד לחו"ל מסתכמות בתהליך קצר מאוד ופשוט. ראשית, כל בעל חיים שמוטס לחו"ל חייב להיות מחוסן נגד כלבת. חיסון זה נדרש, כמובן, עבור כל כלב שמוחזק בארץ ועל כן, אין מדובר בהכנה מיוחדת לפני טיסה לחו"ל כי אם שוטפת, כחלק מהטיפול בבעל החיים. אדם שיוצא לחו"ל עם חיית המחמד צריך להחזיק בתעודת בריאות לבעל החיים. את התעודה ניתן לקבל מכל רופא וטרינר פרטי, למשל הרופא הווטרינר המטפל, ויש להחתימה על ידי רופא וטרינר ממשלתי בתחנות של השירותים הווטרינריים הפזורות בכל רחבי הארץ. שם מוודאים ומאשרים כי בעל החיים בריא ומחוסן כנדרש. עד היום, היה צורך לגשת לבנק הדואר בכדי לשלם את האגרה של הווטרינר הממשלתי. מהיום כאמור, ניתן יהיה לעשות זאת באתר.

טיפים ליוצאים לחו"ל עם בעלי חיים

מומחי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממליצים להימנע ככל שניתן מהטסה של בעלי חיים. הטיסה מהווה גורם מלחיץ עבור בעל החיים, לכן במקרים בהם אין הכרח או שטסים לזמן קצר, מומלץ להימנע מכך. הדבר רלוונטי במיוחד לכלבות / חתולות בהריון.

מומלץ להרגיל את בעל החיים לכלוב הטיסה זמן מה מראש. לשם כך יש להשאיר את הכלוב פתוח (בלי דלת) עם מרבץ נוח בפנים, בעל החיים ימצא את הדרך פנימה ויתרגל לכלוב.

מומלץ להתייעץ עם הרופא הווטרינר המטפל בבעל החיים באופן קבוע, ומכיר את חיית המחמד ואת אופן התנהגותה.

לפני הנסיעה מומלץ לבדוק האם במדינת היעד יש הגבלות מסוימות, לרבות גיל מינימאלי לכניסת בעלי חיים.

מומלץ לבדוק את דרישות מדינת היעד. מרבית המדינות יסתפקו בתעודת הבריאות לייצוא על מנת לארח את חיית המחמד, אך ישנן מספר מדינות בהן נדרשות בדיקות נוספות או הצהרות מיוחדות.

מומלץ לבדוק את תנאי חברת התעופה עמה טסים. חשוב לוודא האם לחברת התעופה יש תנאים מיוחדים להטסה של חיית מחמד. הרוב הגדול של חברות התעופה שייכות לארגון התעופה הבינלאומי IATA. מומלץ לבדוק מה הנחיות הארגון, התקפות, כאמור, כמעט לכל חברות התעופה.

התהליך קל ופשוט, ובמידה שישנן שאלות, ניתן לקבל ייעוץ, כמובן ללא עלות, בכל אחת מלשכות הווטרינריות של משרד החקלאות בכל הארץ או בנמלי הייצוא, וכמובן באתר האינטרנט של משרד החקלאות.