הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עסקה בת קיימא


הצצה נדירה לסטארט-אפ חקלאי ממושב שרונה, שגייס 66 מיליון דולר בסבב השקעות שנחתם בשבוע שעבר. בין המשקיעות גם קרן הורייזונס של לי קה־שינג, מיצוי היפנית, DFJ תמיר פישמן ואינפיניטי הישראלית. אז מה סודה של החברה שאליה עולות לרגל משלחות מכל העולם?

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-08-2013



שדה של קיימא בגליל התחתון, צילום: חברת קיימא

קיימא (Kaiima) נחשבת לסטארט־אפ ייחודי בנוף הישראלי. כשחושבים על סטארט־אפ, התמונה האחרונה שעולה היא תמונה של שדות מוריקים, גידולי חיטה, אורז ותירס. החברה המסקרנת, שנבטה לה בשקט בשדות מושב שרונה שבגליל כמעט ללא חשיפה תקשורתית, לא פועלת כדי למצוא פתרון לבעיה טכנולוגית כזו או אחרת, אלא כדי למצוא פתרונות לבעיית התמודדות החקלאות עם בעיות אקלים, אוכלוסייה גדלה ומיעוט קרקעות. סבב ההשקעות בקיימא שנחתם בשבוע שעבר על 66 מיליון דולר מעיד על צמיחתה המרשימה של החברה ועל כך שהיא, כנראה, כמעט הבשילה.

היא הוקמה על ידי מומחים בטיפוח זני ירקות, אך ייחודה הוא בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת לייצר גידולי שדה גדולים יותר ובעלי כמות גדולה יותר של זרעים באמצעות הכפלת גנום. הכפלת מספר הכרומוזומים בתא הצמחי גורמת לגידולים כגון חיטה, תירס ואורז להיות עמידים יותר לתנאי הסביבה, להצמיח שורשים, עלים ופירות גדולים יותר, ובכך לסייע בהגדלת היבול החקלאי.

  לכתבה המלאה בכלכליסט לחצו כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק