הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פורום מנהלים של השדולה החקלאית התכנס היום לראשונה


יו''ר הלובי החקלאי חה''כ זבולון כלפה כינס היום (ה') פורום מנהלים מקצועי במטרה להתניע את פעילות השדולה החקלאית בכנסת. ''יש הרבה מקרים של חוסר ידע ובורות בקרב מקבלי ההחלטות. כדי להגיע להישגים עלינו לשנות את השיח ולהיות ממוקדים ומאוחדים'' אמר חה''כ כלפה לנוכחים, ביניהם יו''ר התאחדות חקלאי ישראל, מזכ''ל תנועת המושבים, מזכ''ל הקיבוץ הדתי ומזכ''ל התנועה הקיבוצית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-08-2013



פורום המנהלים המקצועי, צילום: דוברות ח"כ כלפה

יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ זבולון כלפה כינס היום (א') פורום מנהלים מקצועי בהשתתפות נציגי הארגונים החקלאיים, המועצות האזוריות והתנועות המיישבות. המפגש התקיים בבית הקיבוץ הדתי בתל אביב.

חה"כ כלפה שבירך את הנוכחים אמר כי מטרת ההתכנסות היא ליצור כוח שידע לעבוד יחד ולפעול. ''בחודשים הקרובים נתמקד בנושאים הקריטיים: המים והקרקעות, וכמובן לא נשכח את התעשייה והפל"ח ביישובים החקלאים. במהלך המושב האחרון נתקלתי פעמים רבות מידי במקרים של בורות וחוסר הבנה של מושגים בקרב מקבלי ההחלטות ועלינו לשנות את השיח. כדי שנגיע להישגים ונתקדם בפעילות הפרלמנטרית ובכלל עלינו להיות ממוקדים ומאוחדים''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אבשלום (אבו) וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל אמר בדיון כי המשימה היא לדאוג שהגופים השונים כמו משרד החקלאות ורשות המים יעבדו עם החקלאים כתף אל כתף. ''כמו שזה נראה כעת, המערכות עדיין לא נכנסו לתלם מבחינת העבודה איתנו ואף אחד פרט לח"כ כלפה, לא יכול כרגע לתת כתף לחקלאים'' אמר אבו וילן.

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים: "אני חייב להודות שמאוד פחדנו וחששנו אבל הנה יש לנו בכנסת לובי חקלאי לא רע. מהגזירות הכלכליות יצאנו בסדר בסך הכל. כשכל אחד עובד לבד- זה לא יעיל, כולנו צריכים ללמוד- לכנס פעם בחודש את האנשים המרכזיים והמנהלים של הארגונים ולייצר שיח עבודה ושולחן תיאומים"

נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי ברך על קיומו של הפורום, ואמר כי עצם ההתכנסות עוזרת לנהל את הדיבור המשותף ולהעצים את הגוף היציג של החקלאות וההתיישבות. המשימה העיקרית של הפורום לדבריו, היא ליצור שינוי דעת קהל בכל הנושא של ההתיישבות והחקלאות בעיני הציבור בישראל.

איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "כפי שאני רואה את הדברים, אין אופוזיציה להתיישבות בכנסת, מרצ ומפלגת העבודה איתנו ויש לנו גם אפשרות ליצור רוב שבנוי על המפלגות הציוניות. בהזדמנות זו, אפשר בהחלט לברך על התקציב ועל חוק ההסדרים, ההחלטות שהתקבלו הן החלטות טובות לחקלאים, המבחן הוא מה שהצלחנו למנוע ולא רק מה שהצלחנו להשיג. אנו נמצאים בעידן של אי ודאות, אני מאמין כי יש לנו יכולת להוביל מהלכים בשיתוף עם הממשלה ומשרד החקלאות, לעבוד במהירות ולהיות ערים להתפתחויות. התקופה הקרובה יכולה לאפשר לנו להיות צופים פני העתיד, לא מטף כיבוי ולא מטאטא"

בפורום המנהלים השתתפו גם יונתן בשיא יו"ר התאחדות התעשייה הקיבוצית, ישראל נדיבי מנכ"ל ארגון המועצות האזוריות, דדי רובינשטיין מנכ"ל משקי הדרום, צביקי פורת מרכז המשק של הקיבוץ הדתי, ניר מאיר יו"ר פורום הארגונים הכלכליים הקיבוציים, שרגא דויטש מזכ"ל יישובי פאג"י, יצחק טובלי ורחל בורשק רעננה מהתאחדות חקלאי ישראל.