הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ההכנות לעיר הבה''דים: תכנית השידוכים לעסקים בנגב


הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה נרתמת לפרויקט מעבר צה''ל לנגב ומפעילה תכנית המשדכת בין עסקים קטנים ובינוניים בדרום לבין עיר הבה''דים ומוסדות גדולים בנגב. התכנית מופעלת בשיתוף עם הרשות לפיתוח הנגב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-08-2013



עיר הבה''דים - הדמייה

העתקת בסיסי צה"ל לנגב הוא אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שידע אזור הדרום בפרט ומדינת ישראל בכלל. עשרות רשויות מקומיות נערכות לקליטת תושבים ומשפחות, תשתיות הכבישים עוברות מקצי שיפורים והתאמה לגידול באוכלוסייה והציפייה בקרב בעלי העסקים באזור גדולה. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, פועלת בשנים האחרונות להבטיח כי כמה שיותר עסקים קטנים ובינוניים בנגב ייקחו חלק בעבודות ההקמה והתפעול של הבסיסים.

במסגרת הפעילות להעצמת עסקים אלו, פיתחה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה תכנית ייעודית שמנגישה לעסקים בדרום את ההזדמנויות העסקיות ומסייעת להם להכין את העסק להרחבת הפעילות. את התכנית מוביל מוקד השטח נגב מזרחי יחד עם מוקד השטח באר שבע, ובשיתוף פעולה עם הרשות לפיתוח הנגב.  תכנית ההנגשה מתבצעת בשיתוף בית החולים סורוקה בבאר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, חברת כי"ל ואזורי התעשייה הגדולים.

לאחר חודשים רבים של דיבורים, מחקרים, סקירות ותכנונים שנעשו במשרדי ממשלה, בגופים ציבוריים ובחברה האזרחית, מתחילות ההכנות בשטח. תכנית השידוכים הגדולה החלה לפעול השבוע והפגישה בין עסקים קטנים ובינוניים מדרום הארץ לבין חברת ההקמה של קריית ההדרכה בעיר הבה"דים החדשה. הפגישה נועדה לאפשר חילופי מידע, דיון על צורת העבודה העתידית והבנת הצרכים של הגורמים השונים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פעילות הסוכנות וכל השותפים מתחלקת לשניים: הנגשת ההזדמנויות לעסקים על ידי פרסום ופנייה ישירה לעסקים, בהתאם לצרכים הרלוונטיים על מנת שיגישו הצעות מחיר לקבלני ההקמה הגדולים. לצד זה, מוצעת לעסקים שזקוקים לכך חבילת ייעוץ מזורזת שתאפשר להם לשדרג את יכולות הניהול של העסק ולהיות מוכנים יותר להתמודדות עם האתגר וההזדמנות. במקביל, פועלת הרשות לפיתוח הנגב למפות את הצרכים ואת תמונת המצב בכל הנוגע למצב העסקים בדרום וזאת באמצעות הקמת מאגר עסקים מקיף שיאפשר לאתר עסקים מקומיים לפי ענף, גודל, מיקום ועוד וניתוח צרכים עתידיים. בינתיים למעלה מ - 120 עסקים וקבלנים התחברו לתכנית.

רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסביר: "יצרנו את התכנית לאחר שהיה ברור כי עסקים מקומיים לא בהכרח ידעו לעקוב לבד אחרי ההזדמנויות שנוצרות בעקבות העתקת הבסיסים. מרבית העסקים עסוקים מאוד בעבודה היומיומית, וההזדמנויות, מנגד לא תמיד מקבלות את הפרסום המיטבי. חשוב לנו מאוד שעסקים קטנים ובינוניים בדרום יתחזקו כתוצאה מהתהליכים החיוביים שמתרחשים. בסופו של יום, המטרה של התכנית בטווח הארוך היא לקדם את העסקים בנגב גם בלי קשר להקמת עיר הבהדי"ם ולכן חשוב שעסקים ידעו ויירשמו. עסק המעוניין לעבור תהליך של שדרוג, גם אם אינו מוכן כרגע להתמודדות על עבודות כספק, יזכה לליווי וייעוץ ואולי יוכל להיות מוכן לפרויקטים הבאים."

לדברי וני וולף, מנהל התכנית ממוקד השטח נגב מזרחי, ''בשלב זה אנחנו משקיעים בקשר עם חברות וקבלנים המקימים את עיר הבהדי"ם. אנו נהנים משיתוף פעולה פורה, ומקבלים מידע על פרויקטים שעומדים על הפרק בשלב הבנייה, או התפעול. הרשות לפיתוח הנגב מבצעת מיפוי צרכים על מנת לבנות תכנית סדורה לשילוב העסקים הקטנים כספקים של מוסדות, עסקים וגופים מובילים בנגב. אנחנו עובדים על מנת להביא עסקים, קבלנים, ספקים ועובדים להציע את עצמם לביצוע העבודות. אני מציע לכל הקבלנים, התעשיינים והספקים לכרות את אזניהם לפרסומים בתקשורת ובאתר הרשות לפתוח הנגב, להירשם במאגר העסקים באתר כדי לקבל אינפורמציה על מכרזים, ולפנות למוקד השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים או ליחידות לפיתוח כלכלי באזור העסק כדי לשפר יכולות לקראת הדרישות ההולכות ומתרבות."