הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


צביה בהריון שנפגעה בתאונה, שוקמה ושבה לטבע


צביה ארץ ישראלית שנפגעה מרכב ליד רמת הנדיב, חולצה ע''י פקח רשות הטבע והגנים והובאה לביה''ח לחיות בר כשהיא סובלת מפגיעת ראש ודימומים פנימיים. בבדיקה התגלה כי היא נושאת בבטנה עובר בריא ששרד את התאונה. בתום הליך שיקום של עשרה ימים, הושבה הצביה בחזרה לטבע באזור בו נמצאה. צפו בוידאו של רגעי השחרור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-08-2013




לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן, הגיעה לפני כעשרה ימים  צביה ארץ-ישראלית שנדרסה ליד רמת הנדיב. היא הובהלה לחדר הטיפולים על ידי פקח רשות הטבע והגנים לישי בן-ינאי שקיבל את הדיווח על פציעתה ואסף אותה מהכביש. הצביה הגיעה כשהיא בהכרה חלקית וסובלת מדימומים מהראש ומהרחם. צוות בית החולים נערך לקבלתה בנוהל חירום והחל מייד בפעולות מצילות חיים. בתום 24 שעות מורטות עצבים, הצביה החלה להגיב לסביבה. בצילומי הרנטגן התברר כי היא בהריון מתקדם ולמרבה המזל העובר בבטנה שרד את הפגיעה. הצוות העריך כי היא צפויה להמליט בשבועות הקרובים.

''במשך עשרה ימים, הצביה נשארה באשפוז והחלה בתהליך התאוששות'' מספרת שגית הורוביץ דוברת הספארי ברמת גן. ''מכיוון שהקרן שלה נשברה היה צורך בהליך כירורגי על מנת לקבע אותה למקומה, ובמקביל היא המשיכה לקבל טיפול אינטנסיבי בשלל הפגיעות שמהן סבלה. בכדי להקל עליה את החזרה אל הטבע, הצביה חוברה לקבוצת צבאים שנמצאים בטיפול בבית החולים, והודות לכך היא החלה לאכול ולהתנהג באופן רגוע יותר''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברגע שהצביה חזרה להשתמש בכל חושיה באופן מלא והחלה לרוץ ולהשתולל בתא האשפוז, צוות בית החולים נערך להשבתה לטבע. הודות לתרומה של "רמת הנדיב" היא זכתה לקבל משדר GPS שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב בפירוט אחר התנועות שלה בשטח ובזמן גידול העופר שיוולד.

ביום רביעי האחרון, התאספו אנשי בית החולים וכל מי שהיה שותף במציאתה והצלתה של הצביה, לא הרחק מהמקום בו נמצאה פצועה. הארגז שלתוכו הוכנסה הונח בשדה הפתוח, ודלתותיו נפתחו בהתרגשות רבה על ידי לישי הפקח ושמוליק לנדאו המטפל הראשי של בית החולים לחיות בר. לאחר שהעיפה מבטים ספורים על הסביבה המוכרת, זינקה הצביה ורצה בחזרה אל הטבע.


הוטרינרית ד"ר נילי אנגליסטר בודקת את הצביה, צילום: לישי בן ינאי - רשות הטבע והגנים


שיקום בחברת הצבאים בביה''ח, צילום: לישי בן ינאי - רשות הטבע והגנים


ההכנות לשחרור, צילום: לישי בן ינאי - רשות הטבע והגנים


רגע השחרור, צילום: לישי בן ינאי - רשות הטבע והגנים