הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר


התכנית תכלול שורה של פעולות שמטרתן לצמצם את זיהום האוויר ולהציל את חייהם של מאות ישראלים הנפטרים מדי שנה מזיהום אוויר. בין עיקרי התכנית: עידוד לשימוש בתחבורה ציבורית ונסיעות משותפות, פיילוט להסבת התחבורה הציבורית לשימוש בגז טבעי, מעבר לרשת חשמל חכמה, תמרוץ מפעלים לשימוש בדלקים מזהמים פחות ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-08-2013



זיהום אוויר במפרץ חיפה צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

האם בקרוב יהיה כאן אוויר נקי ? הממשלה אישרה אתמול (א') את התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר שהגיש השר להגנת הסביבה עמיר פרץ. התוכנית תתוקצב ב-140 מיליון שקל לחמש שנים, והיא תכלול שורה ארוכה של פעולות שמטרתן לצמצם את זיהום האוויר ולהציל את חייהם של מאות ישראלים הנפטרים מדי שנה מזיהום אוויר.

חלק מסעיפי התוכנית, כגון חידוש תוכנית הגריטה והגברת הפיקוח על מחצבות, ייכנס לפועל כבר בשבועות הקרובים. מאז שנת 2010 שוקדים אנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה על סעיפי התוכנית, אך היא עברה סדרה של קיצוצים על ידי משרד האוצר. ''יישום התוכנית יחד עם עמידה בתקני איכות האוויר שקבע המשרד תפחית את מספר הנפטרים מזיהום אוויר בכ-700 בני אדם מדי שנה'' אומרים במשרד להגנת הסביבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "זיהום האוויר פוגע בכולנו ועל מנת לספק הגנה מיידית לכל אזרח, הוריתי עם כניסתי לתפקיד, לקדם מיידית את התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר. דווקא בעת הזו של קיצוצים וגזירות, השקת התוכנית מעידה על החשיבות שאנו מייחסים לספק לציבור אוויר ראוי לנשימה"

סעיפי התוכנית העיקריים:
• עידוד הציבור לשימוש בתחבורה ציבורית ונסיעות משותפות ("קארפול")
• פיילוט להסבת התחבורה הציבורית לשימוש בגז טבעי
בחינת תעריף חשמל דיפרנציאלי ומעבר לרשת חשמל חכמה שמאפשרת הפעלת מכשירי חשמל בהתאם לתעריף המשתנה
• תימרוץ מפעלים לשימוש בדלקים פחות מזהמים
• לראשונה בישראל תיערך בחינה מקיפה לזיהום לו חשוף הציבור בתוך הבית ומוסדות שונים, כגון זיהום הנפלט מחומרי ניקוי, חומרי בנייה, ריהוט, שטיחים ועוד.
• הפחתת זיהום ממחצבות