הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חג התפוח 2013: הפנינג תפוחים וחקלאות בעין זיוון


תאגיד הפירות 'בראשית' וענף הפירות במועצת הצמחים יקיימו כמידי שנה את חג התפוח כאות הוקרה, תודה והערכה לחקלאים ברחבי הארץ. לראשונה יוענק אות 'יקיר ענף התפוח' לשני אישים אשר תרמו לקידום הענף: אורית נוקד, לשעבר שרת החקלאות וד''ר אסאד ספאדי על תרומה משמעותית ליצוא התפוחים לסוריה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-08-2013




עושים כבוד לתפוח הישראלי, הטעים המתוק, והבריא: תאגיד הפירות 'בראשית', ענף הפירות במועצת הצמחים וחקלאים רבים מרחבי הארץ, יחגגו ביום חמישי הקרוב (29.8.2013)  את "חג התפוח" - הפנינג תפוחים וחקלאות, המתקיים כמסורת מידי שנה לפני ראש השנה. האירוע יתקיים ב'בוסתן בראשית בגולן' בעין זיוון שברמת הגולן, כאות הוקרה, תודה והערכה למגדלים והחקלאים המשקיעים את כל כולם כדי להעניק לצרכנים בישראל את הפרי המשובח והאיכותי ביותר.

השנה לראשונה, יוענק אות "יקיר ענף התפוח" מטעם מועצת הפירות והצמחים לשני אישים אשר תרמו לקידום הענף: אורית נוקד, אשר שמשה בעבר כשרת החקלאות וד"ר אסאד ספאדי על תרומה משמעותית ליצוא הפירות לסוריה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת ההפנינג ייהנו המבקרים משלל אירועים ומהפעלות מגוונות הקשורים כולם לכוכב הערב - פרי התפוח: סיורי טרקטורים במטעי הבוסתן, הכנת תפוחים טבולים בשוקולד בשיתוף מותג השוקולד הגולני דה קארינה, מיץ סחוט טרי של תפוחים מבית קשת מיצים טבעיים, בית קפה המגיש פאי תפוחים משובח, בר יין מפנק בחסות יקב הרי גליל ויקב רמת הגולן, אגדות תפוחיות, צלמנייה חקלאית, ציורי קעקוע בצורות פירות ועוד מגוון הפעלות למבוגרים ולילדים. במקום יהיה גם מתחם אוכל "טעם התפוח", הכולל מנות גורמה של השף אבי כהן "אדמה", המשלב בכל מנה בדרך יצירתית וטעימה את פרי התפוח.

בשיאו של הערב יתקיים המופע המרכזי עם הזמרת קרן פלס, עם מבחר להיטיה מהעבר ומאלבומה החדש, יחד עם תלמידה המוכשר עילי אבידני מ'בית הספר למוזיקה'.

האירוע פתוח לקהל הרחב, אך מותנה בהרשמה מראש באתר האינטרנט של 'בראשית' וקבלת אישור השתתפות במייל חוזר , מספר המקומות מוגבל על בסיס כל הקודם זוכה !

אסף קרת, מנכ"ל 'בראשית': "בראשית, כמובילת הענף שמה לה כמטרה, לחזק ולהוקיר את מגדלי הפירות בישראל ובוודאי בתקופה כלכלית לא פשוטה, כפי שאנו חווים כיום. אנו עורכים יום חג, לאלו הנאחזים בחלומם ובקרקע ומביאים לנו פרי ישראלי טעים ואיכותי. התפוח הוא פרי מרכזי וחשוב בסל הפירות הישראלי והיבול, על אף הקשיים, רק הולך ומתפתח מבחינת הטעמים הטכנולוגיה והאיכות הכללית .חג התפוח שאנו חוגגים, הוא יום חג לחקלאות, ואני תקווה, כי גם שאר יבולי החקלאים ילכו וילבלבו בעקבות התפוח".

תאגיד הפירות "בראשית", המוביל בתחום הפירות הנשירים בישראל, מייצר ומשווק כ- 55,000 טון פירות בשנה - תפוחים, אגסים, קיווי, פירות קיץ, דובדבנים. התאגיד מטפל בכל השלבים שעובר הפרי - החל מהמטע, הקטיף, המיון ועד להגעתו לשוק, ומנהיג תרבות צריכה של פירות המאפשרת ללקוחות ליהנות מפרי ממוין, רחוץ ונקי על המדפים. הפירות של "בראשית" נקטפים ומטופלים במסירות ובמקצועיות ומועברים לבתי המיון והאריזה המשוכללים של החברה בגליל ובגולן.