הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשרות ק''ג של דגים נתפסו בתא מטען של אוטובוס נוסעים


פקחי משרד החקלאות תפסו אמש 60 ק''ג של דגים שהוברחו בתחבורה ציבורית מטבריה לירושלים, בתנאים שאינם מתאימים להובלת דגים. הנהג, תושב טבריה, עוכב לחקירה, שבמהלכה הודה כי הדגים יועדו למכירה בחנויות בירושלים. במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש דגים ומוצרים מן החי במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-08-2013



הדגים שנתפסו באוטובוס, צילום: דני אורלנסקי

נהג אוטובוס נוסעים שיצא מהתחנה המרכזית בטבריה לכיוון ירושלים נעצר אתמול בחשד שהוביל כמות גדולה של דגים, שהיו אמורים להימכר בחנויות בירושלים. במהלך בדיקה ביטחונית במחסום אל-זעים, נמצאו בתא המטען של האוטובוס קרטונים שעוררו את חשדם של פקחי משרד החקלאות ושוטרי משמר הגבול. בקרטונים התגלו כ-60 ק"ג דגים שאינם ראויים למאכל ומסכנים את בריאות הציבור. הדגים הוברחו מהכנרת לירושלים, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלה. הנהג, תושב טבריה, בשנות ה- 40 לחייו, עוכב לחקירה שבמהלכה הודה כי הדגים יועדו למכירה בחנויות בירושלים.  הדגים הועברו להשמדה בצו רופא ווטרינר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "מתפיסה לתפיסה, אנו רואים כי המבריחים משכללים את דרכי ההברחה, ובכך עלולים לסכן את בריאות הציבור, כמו כן לקראת חגי תשרי אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה של מוצרים מן החי". במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש דגים ומוצרים מן החי במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח.