הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר האוצר חתם על צו להפחתת המכס על שימורי טונה


הפחתת שיעור המכס על שימורי טונה נועדה להוזיל את מחיריהם לצרכן ולהגביר את התחרות בשווקים המקומיים. המהלך שיכנס לתוקף בחודש נובמבר הקרוב יפחית באופן הדרגתי במהלך שלוש השנים הבאות את שיעור המכס ל-12%. נשיא התאחדות התעשיינים: ''צעד מבורך וחשוב של פריצת דרך ומימוש ההחלטות משרדי האוצר והכלכלה להפחתת יוקר המחיה בישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-09-2013


שר האוצר, יאיר לפיד, חתם בסוף השבוע על צו המפחית את שיעורי המכס החלים על יבוא שימורי טונה, זאת בהתאם להמלצות 'ועדת קדמי' שבחנה את רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה.

הפחתת שיעור המכס על שימורי טונה נועדה להפחית את מחירם לצרכן הסופי ולהגביר את התחרות בשווקים המקומיים. שר האוצר החליט להפחית את שיעורי המכס במהלך הדרגתי, על פני השנים 2013 עד 2016, כך שבסוף התהליך יעמוד שיעור המכס על 12% בלבד. כיום שיעור המכס עומד על 12% + 3.51 ₪ לק"ג. המהלך ההדרגתי נועד לאפשר לענף המקומי להסתגל לשינוי. הפחתת המכס תיכנס לתוקף ב- 1.11.2013.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק


פרוט מועדי ההפחתה

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, ברך היום על הצו ואמר כי מדובר במהלך השווה בחשיבותו להחלטות שהתקבלו באשר להסכם השמים הפתוחים ותיקון חוק התקנים. ''מכאן מונח היסוד להפחתת מחירים על מוצרי מזון בסיסים לציבור בישראל''  אמר לין והוסיף כי לדעתו הפחתת המכס על יבוא טונה לא תגרום לפיטורי עובדים אלא להפחתת מחירים, לחיזוק התחרות ולהתייעלות פנימית של המפעלים העוסקים בייבוא נתחי טונה לישראל. ''כתוצאה משיעורי המכס הגבוהים על יבוא טונה, חדלו כמעט לחלוטין לייבא טונה בקופסאות שימורים לישראל. מה שמוכיח כי ההגנה שניתנה על הייבוא חיסלה את התחרות. הטונה הוא מוצר מזון בסיסי חשוב מאד על שולחנן של משפחות רבות. הוא זול יחסית ומזין ולכן חשוב להפחית את מחירו בישראל. מדובר בצעד מבורך וחשוב של פריצת דרך קדימה ומימוש ההחלטות משרדי האוצר והכלכלה להפחתת יוקר המחיה בישראל.'' אמר לין.