הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר האוצר חתם על הצו לעידוד השקעות הון בחקלאות


מדובר בתקציב של כ-50 מיליון שקלים בשנה אשר יאפשרו בין היתר, את פיתוח הייצוא החקלאי, שיפור הידע הטכני והניסיון המקצועי, שיפור המיכון החקלאי ועידוד המגזר החקלאי ע''י מתן הטבות מס לחקלאים ומענקים על פי אזורי פיתוח. יו''ר הלובי החקלאי בכנסת חה''כ כלפה: ''אני שמח לבשר את הבשורה הטובה הזו לחקלאים ערב ראש השנה ולאחל לכולנו שנה של צמיחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-09-2013



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר האוצר יאיר לפיד חתם הבוקר (ג') על הצו לעידוד השקעות הון בחקלאות (קביעת אזורי פיתוח א' ו-ב') שיאפשר, בין היתר, מתן הטבות מס לחקלאים ומענקים על פי אזורי פיתוח. החוק יועבר בשבועות הקרובים לדיון בוועדת הכספים שצפויה לאשר אותו.

תוקפו של הצו פג בראשית חודש מאי 2013 ובחודשים האחרונים נאבק יושב ראש השדולה החקלאית בכנסת ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) בשיתוף מינהלת ההשקעות של משרד החקלאות ושר החקלאות יאיר שמיר, להפוך את הצו לקבוע מבלי שיהיה צורך לאשר אותו מחדש בכל שנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

 "הצו הוא כלי עבודה שבאמצעותו המדינה תסייע לחקלאים'' אמר היום חה''כ זבולון כלפה. ''מדובר באישור של קרוב ל-50 מיליון שקלים בשנה שיסייעו לפיתוח הייצוא החקלאי, שיפור הידע הטכני והניסיון המקצועי במגזר, שיפור המיכון החקלאי ועידוד המגזר החקלאי כגורם חלוצי, ביטחוני וחברתי. אין ספק שהלובי החקלאי שנהנה מתמיכה רחבה חוצת מפלגות יצליח בעזרת השם לאשר את הצו בוועדת הכספים ובכך לתת לחקלאים כבר בשנת התקציב הנוכחית להשקיע ולהשביח את החקלאות הישראלית''

''ציבור החקלאים הוא ציבור ייחודי שמאמין בעבודת האדמה ובחיבור אל הארץ, אני שמח לבשר את הבשורה הטובה הזו לחקלאים ערב ראש השנה ולאחל לכולנו שנה של צמיחה. חלק חשוב בתכניתנו, לייצר מלאי מספק של דיור להשכרה ודיור בר השגה בכל רחבי הארץ. הפרויקטים אשר נכללים בתכנית יסייעו לפיתוח הנגב והגליל ולתמרוץ מעבר אוכלוסיות חזקות לפריפריה" אמר כלפה.