הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם הוענק לחברת נטפים הישראלית


הפרס ניתן כאות כבוד לתרומתו של המגזר העסקי לניהול משק מים בר קיימא. נטפים, החלוצה והמובילה העולמית בתחום טכנולוגיות ההשקיה בטפטוף וחברת ההשקיה הגדולה בעולם, מצטרפת היום לרשימה המכובדת של חברות שזכו בעבר בפרס, ביניהן: פפסיקו, נסטלה ופרוקטור אנד גמבל. ''הישגיה של נטפים תורמים באופן ישיר לתפוקות מזון גבוהות יותר אשר יבטיחו את רווחת העולם'' נכתב בנימוקי ועדת הפרס

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-09-2013



צילום: שלומית קידר, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם לתעשיית המים לשנת 2013 הוענק אתמול (ה') לחברת נטפים הישראלית, החלוצה והמובילה העולמית בתחום טכנולוגיות ההשקיה בטפטוף וחברת ההשקיה הגדולה בעולם. הפרס היוקרתי הוענק לחברה בטקס שנערך במסגרת אירועי שבוע המים העולמי בשטוקהולם שבשבדיה.

פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם נוסד על ידי המכון הבינלאומי של שטוקהולם בשנת 2000. הוא ניתן כאות כבוד לתרומתו של המגזר העסקי לניהול משק מים בר קיימא. שותפים להענקתו המועצה העולמית לפיתוח בר קיימא והאקדמיה המלכותית השבדית למדעי ההנדסה. נטפים מצטרפת היום לרשימה המכובדת של חברות שזכו בעבר בפרס, ביניהן: פפסיקו, נסטלה ופרוקטור אנד גמבל.

הפרס מכיר בתרומתה של נטפים לביצועים משופרים בתהליכי גידול וייצור של לקוחותיה, בהשקת מוצרים חדשים ובניהול גישות חדשניות בטכנולוגיות מי שפכים, אשר יחד כולם מסייעים לשיפור מצב משק המים בעולם. הזכייה מהווה עדות להישגי החברה בתחום ניהול מים בר קיימא ובסיוע להפחתת בעיית הרעב בעולם.

מנימוקי ועדת הפרס: "ברמה הגלובלית, 70% מהמים המתוקים של העולם משמשים להשקיה וכאשר אנו עדים לגידול המהיר של הביקושים למים מתוקים אשר כמותם מוגבלת, מתקיים צורך דחוף לשיפור בשימוש במים על ידי חקלאים. הישגיה של נטפים בתחום הסיוע לחקלאים ברחבי העולם לגידול יותר מזון באמצעות פחות משאבים מתכלים תורמים באופן ישיר לתפוקות מזון גבוהות יותר אשר יבטיחו את רווחת העולם".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נטפים החלה את דרכה בישראל בקיבוץ חצרים ב-1965 על רקע בעיית המחסור במים בכלל ובנגב בפרט. כיום, שיטת השקיה זו מונחלת לחקלאים ברחבי העולם ויותר מעשרה מיליון דונם של אדמות חקלאיות מושקים בטפטוף. שיטת השקיה זו מסייעת לחקלאים ברחבי העולם להגדיל את יבוליהם תוך ניצול מינימאלי של משאבי כדור הארץ: מים, אנרגיה וקרקע ברת עיבוד. לנטפים כיום פעילות בינלאומית ענפה בלמעלה מ-110 מדינות, באמצעות27 חברות בנות, 16 מפעלי ייצור ולמעלה מ-3,000 עובדים ברחבי העולם.

יגאל אייזנברג, מנכ"ל ונשיא נטפים אומר היום: "אנו גאים מאד לקבל את פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם לשנת 2013. כשמחסור במים ובקרקעות ברות עיבוד נמצאים בראש רשימת האתגרים הגלובליים הגדולים של ימינו, חברת נטפים ממנפת את המומחיות והניסיון שלה בתחום טכנולוגיות הטפטוף כדי לעזור לעולם להיאבק באינפלציה של מחירי המזון ולתרום לביטחון באספקת מזון ולקיימות בתחומי המים פרס יוקרתי זה מהווה עדות למאמצינו ומעודד אותנו להמשיך ולפעול באותו כיוון".

נתי ברק, מנהל הקיימות של החברה והאחראי על קשרי החוץ שלה, אומר: "כאיש נטפים מזה שנים רבות וכישראלי אני גאה ונרגש היום. בשורת הטפטוף, שיצאה מהנגב בישראל לעולם כולו, נותנת מענה לאתגרים הקשים ביותר בפניהם ניצב העולם היום. חוות ענק של קנה סוכר בדרום אמריקה, מגדלי תירס בארה"ב, וגם חקלאים במשקי הבית הקטנים הסובלים מעוני בקניה, ברזיל והודו, משיגים בעזרת הטפטוף שלנו יבולים גבוהים יותר תוך חסכון משמעותי במים. לצד הגאווה על קבלת הפרס אנו מכירים בכך שהדרך עוד ארוכה, ואנו נחושים להמשיך ולהוביל אותה".

נטפים היא החברה הגדולה והמובילה בעולם בתחום הטפטוף והמיקרו השקיה למען עתיד בר קיימא. לחברה פעילות בינלאומית ענפה בלמעלה ב-100 מדינות, באמצעות 27 חברות בנות, 16 מפעלי ייצור ולמעלה מ 3,000 עובדים ברחבי העולם.  החברה שנוסדה לפני למעלה מ- 45 שנה, הייתה החלוצה העולמית במהפכת הטפטוף והציגה בפני העולם את טכנולוגיית ההשקיה בנפח נמוך. נטפים שמה לה למטרה לשרת את לקוחותיה בכל מקום ובכל זמן. בזכות הבנה מעמיקה של התרבות, השפה, האקלים והאדמה וצרכיו המלאים של החקלאי, נטפים מספקת את הפתרון המתאים ביותר לצרכיו ושיקוליו של הלקוח.