הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


1,600 ליטרים של חלב הובלו בדליי צבע


עשרות דליים מלאים בחלב נתפסו לפני מספר ימים במחסום שגרתי ליד מושב שדה משה. שלושה מתנדבים של משמר הגבול מהמפקדה הכפרית של לכיש הבחינו בטרנזיט אשר עוררה את חשדם, והחליטו לעכב אותה בצד הדרך. הובלת חלב מחייבת רישיון ואחזקה בקירור ובתנאים סטריליים, אחרת הוא עלול להיות קטלני במיוחד ולהוות סכנה בריאותית לצרכנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-09-2013


לאחר שבחודש האחרון סוכלה הברחה של דגים בתא מטען של אוטובוס בקו טבריה-ירושלים, לפני מספר ימים נתפסו בשעת לילה עשרות דליים מלאים בחלב במחסום שגרתי על כביש 35, ליד מושב שדה משה. שלושה מתנדבים של משמר הגבול מהמפקדה הכפרית של לכיש הבחינו בטרנזיט לבנה, אשר עוררה את חשדם, והחליטו לעכב אותה בצד הדרך. בבדיקה ראשונית בתוך הטרנזיט נמצאו דליים מפלסטיק שנראו כמו דליים לצבע, אולם  המתנדבים החליטו בכל זאת לפתוח אותם. להפתעתם הם גילו כי בדליים נמצא חלב בכמות של כ-1,600 ליטרים, שעשו את דרכם ממושב שלווה הסמוך לקריית גת לכיוון טייבה, זאת ללא קירור או תנאים סניטריים מתאימים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר תחקור ראשוני התברר כי החלב יועד למכירה ולהפצה. נהג הטרנזיט, תושב טייבה בן 26, שהיה ללא אישור הובלה, אמר כי זו לא הפעם הראשונה שהוא עושה את זה. מיותר לציין כי יש להחזיק חלב בקירור ובתנאים סטריליים, אחרת הוא עלול להיות קטלני במיוחד ולהוות סכנה בריאותית לצרכנים.

החשוד נקנס ועוכב לחקירה ולהמשך טיפול, רכבו חולט והסחורה הושמדה על ידי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות. מפקד המפקדה הכפרית לכיש של משמר הגבול, רפ"ק אלי תפילין, אמר כי לוחמי ומתנדבי המפקדה פועלים במשותף כדי לסכל מקרים מסוג זה בכמה דרכים. "אנחנו מתמודדים בעיקר עם פשיעה חקלאית, ונתקלים לא פעם בשיטות הברחה חדישות ומתוחכמות. גם במקרה הזה המתנדבים פעלו באופן מקצועי, ובזכות ערנותם נמנעה סכנה של ממש לבריאות הציבור".