הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר הצו לעידוד השקעות הון בחקלאות


ועדת הכספים אישרה היום פה אחד את הצו המאפשר בין היתר מתן הטבות מס לחקלאים ומענקים על פי אזורי פיתוח. במסגרת הצו הוגדרו אזורי פיתוח א' ו-ב'. יהודה, שומרון ובקעת הירדן לא נכללים בהם. יו''ר הלובי החקלאי חה''כ כלפה: ''אם חקלאי יו''ש שמשלמים מיסים כמו כל אזרחי ישראל אינם מקבלים דבר, אולי באמת כדאי שיפסיקו לשלם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-09-2013



צילום: דורון לב

ועדת הכספים אישרה הערב (ג') פה אחד את הצו לעידוד השקעות הון בחקלאות עליו חתם בשבוע שעבר שר האוצר יאיר לפיד, המאפשר, בין היתר, מתן הטבות מס לחקלאים ומענקים על פי אזורי פיתוח. במסגרת הצו הוגדרו אזורי פיתוח א', ב', לגביהם נקבעה עדיפות בהתאם לייצור התוצרת החקלאית, פריסת ההתיישבות והשגתן של תועלות אקולוגיות.  מבין האזורים שייכללו בהגדרת אזורי פיתוח בחקלאות: אזורים בגליל העליון, באזור העמקים בגליל תחתון, אזורים מסוימים בשפלה, בצמוד לקו התפר, ואזורים מדרום לכביש אשקלון - קריית גת.  עם זאת, באזורי הפיתוח לא נכללים אזורי יהודה שומרון ובקעת הירדן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו''ר השדולה החקלאית חה''כ זבולון כלפה (הבית היהודי) אמר בדיון: "כיצד ייתכן שאזורי יהודה שומרון ובקעת הירדן, בהם גידולים חקלאיים רבים אינם מקבלים מענקים או הטבות מס על פי הצו? אם חקלאי יו"ש, שמשלמים מיסים כמו כל אזרחי ישראל אינם מקבלים דבר, אולי באמת כדאי שיפסיקו לשלם מיסים".

נציגי רשות המיסים אמרו בתגובה כי ניתן יהיה להעניק הקלות לחקלאי יו"ש ובקעת הירדן על פי צו אלוף. יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי הורה להעביר את הנושא למשרד המשפטים על מנת למצוא פתרון משפטי שיסייע למדינה להקל על החקלאים באזורים אלה.