הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הליך הגישור בין מגדלי הפירות למועצת הצמחים הסתיים ללא הסכמות


ההליך הוליד בחינה מעמיקה של פעילות המועצה ובסופו הוחלט על קיצוץ של 25% מתקציבה, במטרה לעודד את התייעלותה. מנכ''ל משרד החקלאות שגישר בין הצדדים המליץ למועצת הצמחים לשקול הורדת היטלים למגדלי הפירות ולהמשיך בדיאלוג עם נציגי המאבק. לנציגי מאבק החקלאים המליץ לפעול בחסות חוק, להצטרף למועצה ולהשפיע מבפנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-09-2013



צילום: Jan Oppeneer

מזה שנים ניטש סכסוך בין מועצת הצמחים לבין קבוצת מגדלים בענף הפירות, המסרבים לשלם את היטלי המועצה בטענה שאינם זוכים לשירותיה. מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רמי כהן, לקח על עצמו לנסות ולגשר בין הצדדים, אך למרות המאמצים הכנים, הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם.

תהליך הגישור הוליד בחינה מעמיקה של פעילות מועצת הצמחים, ובסופו החליט מנכ"ל משרד החקלאות, להמליץ להנהלת המועצה לקצץ 25% מתקציב מועצת הצמחים, במטרה לעודד את התייעלות מועצות הייצור ולהקל את נטל ההיטלים המושתים על החקלאים. עוד המליץ כהן למועצה, להקטין את ההיטלים הנגבים מהחקלאים ולהמשיך בדיאלוג עם נציגי המאבק. לנציגי מאבק החקלאים המליץ כהן לפעול בחסות החוק, להצטרף למועצה ולהשפיע מבפנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד החקלאות נמסר כי במקביל, בכוונת המשרד להקצות תקציבים להשקעה במחקר ופיתוח ובאשראי לרווחת החקלאים, בכדי להגדיל את סל השירותים שמציע להם המשרד, וזאת על מנת להבטיח שהחקלאים לא יפגעו כתוצאה מהקיצוץ בתקציב המועצה.

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רמי כהן: "למועצות הייצור תרומה לקידום ופיתוח החקלאות לטובת הגדלת המגוון לצרכן, וכן לטובת סיוע לחקלאי הקטן בהתמודדות היומיומית עם קשיי המקצוע. כרגע, אין למשרד תכניות גורפות לסגור את מועצות הייצור, אך אנו מעוניינים לעזור להן להתייעל בצורה משמעותית, ולקצץ בתקציבן".