הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות: בכוונתי לפעול ולעודד בנים לחזור לחקלאות


בתחילת החודש נבחר יצחק כהן לתפקיד מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות לאחר שאילן כהן שכיהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות הודיע על פרישתו. כהן פונה במכתב למגדלי הפירות בישראל ומבטיח כי יפעל לשתף כמה שיותר מגדלים בחתירה למימוש המטרות שהציב עם כניסתו לתפקיד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-09-2013


''חברים יקרים. בתחילת החודש נכנסתי לתפקידי כמנכ"ל הארגון לאחר הבחירות שנערכו ב- 28/8/2013 במועצת הארגון , בהזדמנות זו ברצוני להודות לאילן אשל על פעילותו המבורכת.

נולדתי בראש פינה וגדלתי במושב רמות נפתלי בו אני גר עד היום.  במקביל לעיסוקי הציבורי, אני עובד בחקלאות, בגידול נשירים, אגסים וכרמי יין. בין שאר תפקידיי בעבר, בשנות השמונים ניהלתי במשך כ- 8 שנים את שיווק הפירות של המושבים בצפון. בעיסוקי האחרון, ניהלתי זה 10 שנים את אגף המשק בתנועת המושבים, רבים מהתחומים שבהם טיפלתי נושקים לתחומי העניין של מגדלי הפירות: מים, עובדים, קשר למוסדות השלטון – משרד החקלאות, רשות המים, ועדות הכנסת ועוד.

אני רואה בתפקיד זה שליחות ובכוונתי לשמור ולחזק את החקלאים העוסקים בענף מול כל האתגרים הניצבים בדרכנו בכל תחום ומאמין כי המפתח לכך יהיה איחוד והרחבת השורות, כמו כן אני מאמין כי רב המשותף על המפריד ויחד נוכל לגשר על כל הפערים הקיימים בענף, בין כל בעלי העניין.

ענף הפירות הינו אחד מענפי היצור החקלאי הגדולים במשק והחקלאים העוסקים הם מגדלים מקצועיים וטובים ביותר. לענף הפירות בעיות מורכבות מאוד והוא סובל מקשיים וחוסר רווחיות כתוצאה מבעיות יסוד של מזג האוויר משתנה, רגולציה, קשיים בשיווק ובעיקר פערי תיווך הולכים וגדולים.

אני רואה בארגון מגדלי הפירות, הסתדרות של מגדלי הפירות בארץ.

על מנת לקדם פתרונות לבעיות הענף בכוונתי לפעול לאיחוד הכוחות, הגורמים והאינטרסים של כל מגדלי הפירות, הקטנים, הבינוניים והגדולים, בפריפריה ובמרכז.

קיימת חשיבות רבה לפעול כלפי חוץ ולא כלפי פנים ועל מנת שנוכל לעשות זאת עלינו להתאחד ולא לריב ביננו.

בקרב לא מעט מחברנו קיימת כפירה בקיומו של הארגון, בכוונתי לפעול ולשכנע חקלאים בנחיצותו של הארגון.

בכוונתי להמשיך ולפעול מול הממשלה ולשכנע אותה להמשיך בייצוא לעזה ולסוריה מתוך הבנה שייצוא זה משמש כלי וויסת חשוב בשוק הפירות.

על הפרק בקרוב יהיה צורך לטפל בהיתרי המכירה בשנת השמיטה, אני מתכוון לדאוג שהארגון יהיה שותף בקבלת ההחלטות וביצוען.

בכוונתי לפעול ולעודד בנים לחזור ולעסוק בתחום ענף הפירות ולמימוש מטרה זו אפעל לחזק את ההשקעות במחקר ופיתוח.

בכוונתי לפעול יחד עם התנועות והארגונים החברים, לחפש פתרונות לפערי התיווך הגדולים.

אפעל לעודד חקלאים לשיווק משותף ותאום מחירים על מנת למקסם את הרווח לחקלאים.

במשרד החקלאות יש שר והנהלה חדשים, אני מאמין שיש להם רצון עז להצליח ואף הוכיחו זאת בעניין המע"מ והניסיון לעזור במכסת העובדים הזרים. נשתף עמם פעולה למטרות חיוביות אלו.

עלינו לעבוד בשיתוף פעולה עם מועצת הצמחים ושולחנות המגדלים בענפים השונים.

אחת מהמשימות החשובות שעלינו להמשיך ולפעול היא שיפור תדמית החקלאים והחקלאות בקרב הציבור בישראל.

אני מאמין בעבודת צוות ובשיתוף פעולה, אפעל לשתף כמה שיותר מגדלי פירות בחתירה למימוש מטרות אלו.

הבסיס לאמונה שלי כי אצליח בתפקידי, נשען על ניסיוני רב השנים כחקלאי המשלב עבודה ציבורית, נשארתי חקלאי וביום יום אני חווה את אותם בעיות כמו שאר החקלאים, לכן אדע לשלב בין שנהם ולייצג אתכם הנוטעים נאמנה''.

בברכה

יצחק כהן מנכ"ל הארגון