הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקיבוצים יעבירו עודפי תוצרת חקלאית לארגון ''לקט ישראל''


התנועה הקיבוצית תפעיל מערך תמיכה פעיל בארגון החברתי 'לקט ישראל' במסגרתו תעודד חקלאים ומפעלי מזון במרחב הכפרי לתרום לארגון תוצרת חקלאית שתועבר למשפחות נזקקות. בישראל למעלה ממיליון וחצי אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, זאת כאשר 40% מהמזון המיוצר כאן נזרק עוד לפני שהוא מגיע לצלחת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-09-2013



מתנדבי לקט ישראל בשדות צילום: יח''צ

התנועה הקיבוצית הודיעה כי היא עומדת לקיים בשנה הקרובה מערך תמיכה פעיל בארגון החברתי 'לקט ישראל' במסגרתו תעודד חקלאים ומפעלי מזון במרחב הכפרי לתרום לארגון עודפי מזון המיועדים להשמדה.  שיתוף הפעולה החדש יתבסס על בחירת "נאמני לקט" בכל קיבוץ שיזעיקו בזמן אמת את צוותי הארגון במטרה ללקט את התוצרת החקלאית, אם בעזרתם של הפועלים המקצועיים של הארגון שמגיעים בזמן אמת לקטוף את הייבול, או בעזרת משלוח משאיות קירור לאיסוף עודפי מזון אחרים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי  מנכ"ל לקט ישראל גידי כרוך, בישראל למעלה ממיליון וחצי אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, זאת כאשר 40% מהמזון המיוצר כאן נזרק עוד לפני שהוא מגיע לצלחת. ''ההתמחות שלנו בלקט ישראל היא הצלת המזון הזה - מינוי נאמני לקט ברחבי המרחב הכפרי תאפשר לנו לקבל מידע קריטי בזמן אמת ולהגיע למקום בזמן. אני מברך את התנועה הקיבוצית על הנכונות שלה לסייע בשטח, עזרה רבת ערך זו תוביל לתרומה חשובה מאין כמותה לחברה הישראלית".

מנכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי: "אנחנו רואים חשיבות להירתם לפעילות משותפת של סיוע למשפחות ויחידים במצוקה, על ידי תרומת מזון טרי מהשדה בקיבוץ או במושב. אני צופה הירתמותם של קיבוצים רבים ליוזמה, שהיא חלק מהרחבת מעורבותנו במיזמים חברתיים בחברה הישראלית".

ארגון גג וכתובת אחת לכל צורכי הביטחון התזונתי בישראל

הסטטיסטיקה מגלה ש- 25% מהישראלים, כולל 36% מהילדים חיים מתחת לקו העוני, וסובלים מרמה כלשהי של חוסר ביטחון תזונתי. הפרדוקס בין אי ביטחון תזונתי אל מול בזבוז מזון בקנה מידה גדול הוביל בשנת 2003 להקמת ארגון לקט ישראל (לשעבר 'משולחן לשולחן'). לקט ישראל הוא בנק המזון ורשת הצלת המזון הגדולים ביותר בישראל, ומטרתו העיקרית של היא למגר את בעיית חוסר הביטחון התזונתי באמצעות הצלה וחלוקה מחדש של עודפי מזון לטובת אוכלוסיית הנזקקים בישראל.  כארגון גג, לקט ישראל פועל גם לסיוע לקבוצות אוכלוסייה בסיכון ולעמותות המספקות להן שירות באמצעות פרויקטים של חינוך תזונתי, רכישות משותפות, בטיחות מזון, תשתית קיבולת שנועדו לשפר סטנדרטיים מקצועיים בקרב העמותות. ארגון לקט ישראל תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות למעלה מ-190 עמותות בכל רחבי הארץ.