הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מושבי הנגב מרחיבה את פעילותה בתחום השבת המים


עם הצטרפותו של מפעל טרה לאזור התעשייה 'נועם' הסמוך לנתיבות, גדל היקף המים המוזרמים למט''ש נתיבות, דבר שהצריך חשיבה כוללת וחדשנית. בתום מבצע הנדסי מורכב, חובר המכון לטיהור שפכים (מט''ש) נתיבות למאגר 'קולחי הנגב'. המאגר החדש מתוכנן לקלוט כמיליון וחצי קוב מים, כפול ממה שקלט עד היום. בימים אלה שוקדים בחברה על הרחבת פעילות השבת המים והקמתו של מפעל טיהור השני

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-09-2013



מאגר נתיבות, צילום: חברת מושבי הנגב

חברת 'מושבי הנגב' קיבלה לאחרונה מרשות המים זיכיון להקמת מכון טיהור שני למים, בדומה לזה שקיים בסמוך לשדה תימן.  ''עם הצטרפותו של מפעל טרה לאזור התעשייה 'נועם' הסמוך לנתיבות, גדל היקף המים המוזרמים למט"ש נתיבות, דבר שהצריך חשיבה כוללת וחדשנית. במסגרת הפרויקט ובתום מבצע הנדסי מסובך ומורכב, חובר המכון לטיהור שפכים (מט"ש) נתיבות למאגר 'קולחי הנגב'. ''המאגר החדש מתוכנן לקלוט כמיליון וחצי קוב מים, כפול ממה שהוא קלט עד היום ולשם כך מתבצעות בו עבודות שדרוג רחבות'' אומר אורי אשר, סמנכ"ל מושבי הנגב. ''בימים אלו עושה המט"ש הרצה יחד עם מי המאגר והמים שיושגו בסופו של התהליך יוזרמו למאגר 'קולחי הנגב".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בספטמבר 2011 חנכה החברה את מפעל הטיהור 'קולחי הנגב', שהוא השני בהיקפו בישראל אחרי השפד"ן, שהוקם בעלות של למעלה מ-200 מיליון ₪. המתקן מבצע טיהור שלישוני למי הביוב של באר שבע והמים שמופקים הם באיכות הגבוהה ביותר להשקיה. בימים אלה שוקדים בחברה על הרחבת פעילות השבת המים והקמתו של מפעל הטיהור השני. "בשנתיים מאז שחנכנו את 'קולחי הנגב' התמקצעה החברה בתחום השבת המים והפכה למומחית בתחום", אומר יאיר מנע, מנכ"ל החברה. "הצטרפותו של מאגר נתיבות לכלל הפעילות בתחום המים הייתה טבעית עבורנו והוא מהווה נקודת פתיחה לפרויקט הגדול יותר והוא הקמתו של מט"ש שני, שיספק כמויות מים גדולות לשימושים שונים, שייקבעו על ידי רשות המים".

חברת מושבי הנגב היא החברה החקלאית הגדולה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1958 על ידי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב והיא נמצאת בבעלותם של 34 מושבים. החברה מחזיקה, מעבדת ומשמרת כ-140 אלף דונם של קרקע חקלאית, ועוסקת בגידול ירקות, פירות, כותנה, חיטה וגידולים נוספים. כמו כן עוסקת החברה בתחום הנדל"ן.