הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טון וחצי של בשר עוף שאינו ראוי למאכל נתפס בצפון


בשני נסיונות הברחה שונים, הובל הבשר בכלי רכב מסחריים ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר. על פי חקירות ראשוניות, הבשר היה מיועד לשיווק בנקודות ממכר בצפון הארץ. הנהגים עוכבו לחקירה והבשר נשלח להשמדה. שר החקלאות יאיר שמיר: ''משרד החקלאות פועל ללא לאות לסיכול הברחות מזון לישראל, מתוך המחויבות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת הפשיעה הכלכלית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-10-2013



הסחורה שנתפסה בתוך הרכב. צילום: נזאר מולא - משרד החקלאות

במהלך פעילות שגרתית תפסו אמש פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות באזור הצפון, 1.5 טון בשר עוף, בשני נסיונות הברחה שונים, שהובלו בכלי רכב מסחריים ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר. על פי חקירות ראשוניות, הבשר היה מיועד לשיווק בנקודות ממכר בצפון הארץ.  שני הנהגים עוכבו לחקירה והבשר נשלח להשמדה.

ביציאה מישוב שפרעם, נעצר תושב עכו בשנות ה-20 לחייו, שטען כי ההובלה כוללת כמות קטנה של בשר עוף והציג בפני הפקחים אישורי הובלה לכמות קטנה. בבדיקת הרכב התברר שהכמות היא חצי טון (פי 10!) ממה שהצהיר, ללא אישורים, ללא תעודות, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במקרה השני, בצומת מגידו, עצרו פקחי המשרד רכב מסחרי לבדיקה שגרתית, וגילו ברכבו טון אחד של בשר עוף במצב שאינו ראוי למאכל אדם ומסכן את בריאות הציבור. לאחר תשאול ראשוני של הנהג, תושב אום אל-פחם בשנות ה- 20 לחייו, נמצא כי מקורו של הבשר בכפר-כנא, והוא יועד לאטליז באום אל-פחם, אך בעל האטליז סירב לקבל את המשלוח לאחר שבדק את הבשר.

ממשרד החקלאות נמסר, כי עקב חשש לבריאות הציבור, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר מסר בעקבות שני האירועים, כי משרד החקלאות פועל ללא לאות לסיכול הברחות מזון לישראל, מתוך המחויבות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת הפשיעה הכלכלית.