הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עונת הרחצה בשניים מחופי הכינרת הוארכה עד סוף החודש


הארכת מתן שירותי ההצלה בחופים לבנון ושקמים, מתבקש בשל סיום מוקדם של עונת החגים, מזג האויר הנוח, והביקוש הגדול מצד הציבור. ההארכה תאפשר גם לציבור הערבי בישראל לחגוג בכינרת את חג הקורבן המתקיים באמצע החודש. בשנת 2013 נרשמה מגמת ירידה של 40% בעבירות ניקיון, בה ניתנו 27 דוחות בלבד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-10-2013



צילום באדיבות איגוד ערים כינרת

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ח"כ מירי רגב, פנו לאיגוד ערים כינרת, בבקשה להאריך את עונת הרחצה עד לסוף חודש אוקטובר בחופים - לבנון  ושקמים. בעקבות התייעצויות שקיים השר להגנת הסביבה עם גורמי המשרד הרלוונטיים תתאפשר הארכת עונת הרחצה בשני חופים אלו גם לאחר סיומה  הרשמי מחר (3.10).  מאיגוד ערים כנרת נמסר, כי הארכת מתן שירותי ההצלה, מתבקש בשל סיום מוקדם של עונת החגים, מזג האויר הנוח, והביקוש הגדול מצד הציבור. ההארכה תאפשר מתן גם לציבור הערבי בישראל לחגוג בכינרת את חג הקורבן (עיד אל אדחא) המתקיים באמצע החודש.

ממרכז השליטה והבקרה של רשות ניקוז ונחלים כינרת נמסר, כי בעונת הרחצה 2013 פקדו את חופי איגוד ערים כינרת 2 מיליון נופשים וכי נאספו 4500 טון אשפה. במהלך עונת הרחצה הנוכחית קידם איגוד ערים כינרת יוזמות חדשות, כחלק מפרויקט "כינרת אחרת" שמוביל האיגוד מזה חמש שנים. במסגרת הפרויקט הוקמה תחנת שיטור חדשה בחוף לבנון שבמזרח הכינרת, תוגברו צוותי פיקוח ואכיפה בחופים וכן הוגדרו חופים שקטים בהם חל איסור השמעת מוזיקה גם בשעות הלילה, כל זאת במטרה לאפשר חווית בילוי ברמה גבוהה למשפחות וצעירים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתוך כך ניתן לראות, כי הנופשים הישראלים מגלים ערנות לשמירה על חופי הכינרת וקשובים להוראות הפיקוח. ישנה מגמת ירידה של 40 אחוז בגין עברות ניקיון, בשנת 2012 חולקו 64 דוחות בעוד שב- 2013 חולקו 27 דוחות בלבד. גם באיסור נהיגה ברכב בחופי הכינרת, נרשמת מגמת ירידה של 20 אחוז, כאשר בשנת 2012 חולקו 122 דוחות בעוד שהשנה חולקו 23 דוחות בלבד.  צוות הפיקוח ואכיפה של רשות ניקוז ונחלים כינרת הפועל בשיתוף עם משטרת ישראל, מתמודדים מידי שנה עם עבירות בטיחות, ניקיון, דיג אסור, עברות על חוקי הבניה, פלישות לחופים, איסור נהיגה ברצועות החוף ואכיפת חוק בטיחות השייט. עד כה, בעונת הרחצה 2013, ניתנו מאות התראות לאזרחים ונופשים אשר עברו על החוק וחולקו כ-113 דוחות.

השר פרץ: "החיבור בין הטבע לאזרח בישראל מחייב מאבק בלתי פוסק לשיפור ההנגשה, איכות השרות, וזמני השירות לטובת כלל הציבור".

ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אמרה כי, הארכת עונת הרחצה עד סוף חודש אוקטובר 2013 והפעלת שירותי ההצלה בשני חופים בכינרת-לבנון ושקמים, תאפשר לעם ישראל להמשיך ליהנות גם בחודש אוקטובר ממזג האוויר הנוח ומהאגם הלאומי של ישראל.