הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קטיף מיוחד ביום המזון הבינלאומי


ארגון לקט ישראל יציין את יום המזון הבינלאומי בפעילות קטיף פירות וירקות בארבעה מוקדים. הציבור הרחב מוזמן להצטרף לפעילות הצלת מזון חווייתית לכל המשפחה בשדות מושב נהלל, קבוצת שילר בשפלה, בפרדס בלב רעננה ובצמח שבעמק הירדן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-10-2013




מונעים בזבוז ועוזרים לנזקקים בקטיף מיוחד של הצלת מזון: 150 מדינות ברחבי העולם, יציינו בשבוע הבא את יום המזון הבינלאומי במטרה להעלות את המודעות לבעיה הולכת וגוברת של מחסור במזון ממנה סובלים רבים. ארגון לקט ישראל, בנק המזון הלאומי, יציין את היום בישראל בפעילות קטיף פירות וירקות שתתקיים באותו שבוע ביום שישי בבוקר, ה-18.10 בין השעות 8:00-12:00 בארבעה מוקדים. הציבור הרחב מוזמן להצטרף לפעילות הצלת מזון חווייתית לכל המשפחה שתתקיים בשדות "לקט" במושב נהלל, בשדות "הטוב והמיטיב" ליד קבוצת שילר בשפלה, בפרדס בלב רעננה ובצמח שבעמק הירדן.

בישראל מושלכים לאשפה כ-40% מהמזון – זה קורה בכל החוליות של שרשרת האספקה - זה מתחיל אצל החקלאים, עובר דרך יצרניות המזון, רשתות השיווק, מטבחים של מסעדות ושירותי קייטרינג ומסתיים בקרב צרכנים פרטיים, ארגון לקט ישראל מתמחה בהצלת עודפי המזון ומספק אותו לנזקקים בכל רחבי הארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''אנו נערכים בימים אלו לקראת הגעתם של אלפי מתנדבים של לקט ישראל לפעילות הקטיף החשובה'' אומר מנכ"ל לקט ישראל גידי כרוך: ''זו חובה מוסרית לחשוף את כמויות המזון העצומות שנזרקות בישראל כאשר למעלה ממיליון וחצי ישראלים אינם זוכים לתזונה מספקת. אני מזמין את הציבור הישראלי להצטרף, לעזור לנו למנוע בזבוז ולהעלות את המודעות לבעיה חמורה הקיימת בחברה הישראלית".

''כארגון המתמחה בהצלת מזון, ומצליח להציל בשנה כ- 11,000 טונות של אוכל מצוין אותו אנו מחלקים מידיי שבוע ל 140,000 נזקקים בכל רחבי הארץ, אנו יודעים שזו רק טיפה בים. יש שם בחוץ כמויות עצומות של מזון שמתבזבזות, ציון יום המזון בישראל נועד לחשוף מציאות מעוותת שניתן וחובה לשנות. הצטרפו לקטיף ועזרו לנו ליצור את השינוי".

ארגון המזון והחקלאות של האומות המאוחדות יזם את יום המזון העולמי בוועידה העשרים של הארגון בנובמבר 1979, בזבזנות המזון היא גלובלית, אך בכל מדינה הגורמים לה שונים.

להרשמה ופרטים נוספים: www.leket.org, ההשתתפות בחינם ומותנית ברישום מוקדם.