הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדיניות חדשה במשרד החקלאות: רענון השורות במועצות הייצור


על מנת לעמוד במשימות הלאומיות של החקלאות בישראל הכוללות הגברת היעילות תוך הפחתת יוקר המחיה במשק, שר החקלאות יאיר שמיר ומנכ''ל המשרד רמי כהן גיבשו מדיניות חדשה לפיה יומלץ למועצות היצור לרענן את השדרה הניהולית שלא התחלפה לאורך זמן רב במרבית מועצות הייצור. מועצת החלב נקראה להחליף את המנכ''ל שייקה דרורי, שכהונתו תסתיים בסוף השנה. הומלץ גם לקצץ בתקציבה של מועצת הצמחים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-10-2013



מנכ''ל משרד החקלאות רמי כהן. צילמה: סיגל שגב

"ראשי מועצות הייצור החקלאיות מכהנים זמן רב מדי בתפקידיהם, ויש לרענן את השורות", כך אמר באחרונה מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר רמי כהן. על מנת לעמוד במשימות הלאומיות של החקלאות בישראל הכוללות הגברת יעילותה ותפוקותיה תוך הפחתת יוקר המחיה במשק, שר החקלאות יאיר שמיר ומנכ״ל משרדו רמי כהן גיבשו מדיניות חדשה לפיה יומלץ למועצות היצור לרענן את השדרה הניהולית שלא התחלפה לאורך זמן רב במרבית המועצות.

בתוך כך, דירקטוריון מועצת החלב יתבקש לאשר בישיבתו הקרובה הקמת ועדת איתור לתפקיד מנכ״ל מועצת החלב, זאת מאחר שכהונתו של המנכ''ל הנוכחי שייקה דרורי צפויה להסתיים בסוף דצמבר. דרורי כיהן כמנכ״ל המועצה ב-10 השנים האחרונות, במהלכן היה שותף לתהליכים מרכזיים במשק החלב בישראל, שהבולטים בהן אישור חוק החלב, גיבוש מתווה לוקר והבאת הכנס של פדרציית הבקר הבינלאומית לישראל. השר שמיר הודה לדרורי על תרומתו למשק החלב והביע תקווה כי ימשיך לתרום מניסיונו ומהידע המקצועי שלו לענף ולחקלאות במדינת ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי מנכ''ל משרד החקלאות רמי כהן, הגישה החדשה נובעת גם ממאבק רב שנים שמנהלת קבוצת מגדלים בענף הפירות עם מועצת הצמחים, אשר המסרבים לשלם את היטלי המועצה בטענה שאינם זוכים לשירותיה. כהן לקח על עצמו לנסות ולגשר בין הצדדים, אך למרות המאמצים הכנים, הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם. תהליך הגישור הוליד בחינה מעמיקה של פעילות מועצת הצמחים, ובסופו החליט כהן להמליץ להנהלת המועצה לקצץ 25% מתקציב מועצת הצמחים, במטרה לעודד את התייעלות מועצות הייצור ולהקל את נטל ההיטלים המושתים על החקלאים. עוד המליץ להקטין את ההיטלים הנגבים מהחקלאים ולהמשיך בדיאלוג עם נציגי המאבק.

"למועצות הייצור תרומה לקידום ופיתוח החקלאות לטובת הגדלת המגוון לצרכן, וכן לטובת סיוע לחקלאי הקטן בהתמודדות היומיומית עם קשיי המקצוע. כרגע, אין למשרד תכניות גורפות לסגור את מועצות הייצור, אך אנו מעוניינים לעזור להן להתייעל בצורה משמעותית, ולקצץ בתקציבן".  אמר כהן. ממשרד החקלאות נמסר כי במקביל, בכוונת המשרד להקצות תקציבים להשקעה במחקר ופיתוח ובאשראי לרווחת החקלאים, בכדי להגדיל את סל השירותים שמציע להם המשרד, וזאת על מנת להבטיח שהחקלאים לא יפגעו כתוצאה מהקיצוץ בתקציב המועצה.