הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האיטלקים יגדלו תפוחי אדמה בשדות הנגב


450 טון של תפוחי אדמה מזן דאיפלה יגודלו באזור הנגב בעונת החורף וישווקו לאיטליה. שיתוף הפעולה בין האיטלקים לחקלאי הנגב נועד למנוע קטיעה של רצף השיווק באיטליה בעונת החורף ולאפשר למחוזות שונים במדינה ליהנות מתוצרת טרייה, בעונה שבה מזג האוויר אינו מאפשר גידול תפוחי אדמה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2013



גידולי תפוחי אדמה בנגב, צילום: שלומית קידר

חברת הזרעים "ג'רמיקופה" האירופאית, שלחה לישראל זרעים של תפוחי אדמה מסוג דאיפלה, אשר יגדלו בשטחי הנגב בעונת החורף וישווקו לאיטליה. שיתוף הפעולה נועד למנוע קטיעה של רצף שיווק תפוחי האדמה באיטליה בעונת החורף ולאפשר למחוזות שונים במדינה ליהנות מתוצרת טרייה, בעונה שבה מזג האוויר אינו מאפשר גידול תפוחי אדמה.

לדברי אברהם רוטשטיין, מנכ"ל חברת תוצאה המייצגת את ג'רמיקופה, הסוחרים האיטלקים גילו את השילוב בין יתרונות מזג האויר הנוח בנגב בעונת החורף לצד איכות התוצרת של חקלאי הדרום. העסקה הראשונה כוללת יצוא של 450 טון, ולאור הביקוש הגובר של הזן באיטליה, יעשו מהלכים להגדיל את היקף השיווק בחורף הבא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

זרעי הדאיפלה הובאו לארץ לאחר תכנון משותף של המשווק האיטלקי וחקלאי הנגב בישראל. לתפוח האדמה מזן דאיפלה טעם וגוון פנימי האהובים על הצרכנים באיטליה ובמיוחד בסיציליה. הוא מצטיין ביבולים גבוהים ומתאים לפירה, ניוקיס, מילוי בורקסים, קנישס ואפיה. זרעי ג'רמיקופה הם זני מכלוא מתקדמים, המיוצרים תחת בקרת גידול מלאה באזורים מבודדים בחבל בריטני הצרפתי.

רוטשטיין מוסיף שלשוק הישראלי ישנה חשיבות רבה בעיני האירופאיים מאחר וישראל מהווה את אסם הירקות של אירופה בחודשי החורף כשהאדמה בחלקים מהיבשת קפואה ואינה מאפשרת גידול ירקות בשטחים פתוחים. בעבר הסתפקו האירופאים בירקות שאוחסנו ונשמרו בחודשי הקיץ או ביבוא מצומצם, אולם עם העלייה ברמת החיים ברוסיה ובמזרח אירופה גבר הביקוש לירקות בחורף ובאביב.