הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בית החולים לחיות בר בספארי מתרחב


לבית החולים מגיעים מידי שנה כ-2200 בעלי חיים המטופלים במקום במסירות. שלב ב' של בית החולים שנחנך אתמול, כולל חדרי טיפולים וניתוחים, ותאי אשפוז משוכללים אשר מאפשרים נוחות וטיפול מקצועי עבור חיות הבר. בעתיד מתוכננת הקמת מעבדה גדולה וכן חדרי אימון ותעופה. השר להגנת הסביבה: ''למרות קיצוצי התקציב, החלטתי להגדיל את הסיוע לבית החולים מכיוון שמדובר בהצלחה בקנה מידה בינלאומי לטיפול בחיות הבר''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2013



השר עמיר פרץ צופה בניתוח של בז בחדר הניתוח החדש

שלב הבניה השני של בית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן, נחנך אתמול (ד') בטקס מרגש במעמד השר להגנת הסביבה  עמיר פרץ ובהשתתפות מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, מנכ"ל הספארי יהודה בר, ומנהל בית החולים ד"ר יגאל הורוביץ. בתום הטקס, השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ והמנהלים השיבו לטבע שלושה בזים שהחלימו מפציעתם לאחר שטופלו בבית החולים.

בית החולים לחיות בר, הוקם בשנת 2005 בשיתוף הספארי ברמת גן ורשות הטבע והגנים. מידי שנה מגיעים אליו כ-2200 בעלי חיים המטופלים במסירות על ידי צוות בית חולים, הפועל 24 שעות ביממה. לכל בעל חיים מותאם טיפול וטרינרי בהתאם לצרכיו הייחודיים. בין בעלי החיים המטופלים ישנם גורים וגוזלים, עופות נודדים שנפגעו וזקוקים לסיוע וטרינרי על מנת להמשיך במסעם ואף יונקים שנמצאו בטבע כשהם סובלים מפגיעות שונות כגון: הרעלות, פגיעות ירי, התחשמלות ודריסות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לא מעט בעלי חיים נשארים למשך תקופות ארוכות מאוד באשפוז, במהלכן הם זוכים לבדיקות, ניתוחים ואפילו טיפולים ייחודיים כגון פיזיותרפיה והידרו תרפיה - טיפול במים, המתאים לעופות  המתקשים לשחות לאחר הפגיעה. צוות בית החולים גם דואג לנתר את הגורמים השונים הפוגעים בחיות הבר, על ידי איסוף המידע והעברתו בזמן אמת לשטח, ובכך מסייע למנוע הישנות של הפגיעות על ידי סילוק מפגעים קיימים ואכיפת החוק.

שלב ב' של בית החולים שנחנך אתמול, הופך את המרכז הטיפולי לשלם יותר ומתאים לטיפול המקצועי שמוענק לחיות הבר המטופלות בו. במהלך הטקס הוצג האודיטוריום החדש ורחב הידיים, שישמש לקיום הרצאות וגם התאפשרה הצצה אל המתרחש בחדרי הטיפולים והניתוחים דרך חלונות זכוכית גדולים. כמו כן, נחשפו תאי האשפוז המרווחים והמשוכללים אשר מאפשרים נוחות וטיפול מקצועי עבור חיות הבר המטופלות במקום. בעתיד מתוכנן גם שלב ג' שבסופו בית החולים יושלם לחלוטין ויכלול גם מעבדה גדולה ומשוכללת וכן חדרי אימון ותעופה.

במהלך הטקס אמר השר עמיר פרץ: ''למרות קיצוצי התקציב, החלטתי להגדיל את הסיוע לבית החולים מכיוון שמדובר בהצלחה בקנה מידה בינלאומי לטיפול בחיות הבר. מדובר על הצלה, שיקום והשבה אל הטבע ולכן אני רואה בכך פעולה הומניטארית של התפיסה שלי לצדק חברתי לכל". יהודה בר מנכל הספארי סיפר על הקשיים בדרך להשגת החזון ופנה לשר בפניה נרגשת "אדוני השר, עזור לנו להשלים את בית החולים, אולי נצליח בסופו של עניין, לגרום לכך שהציבור יבין ויפנים שצריך לשמור על מה שנשאר מגן העדן".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין אמר כי בית החולים לחיות בר הוקם במטרה לעזור ולשמור על אלו הנזקקים לו, במיוחד לאור הפגיעה היומיומית בחיות חסרות ישע. ''אנו שמחים לחנוך היום את שלב ב' של בית החולים ואת חדרי האשפוז החדשים שיאפשרו לנו להעניק סיוע חדשני ומתקדם לחיות הבר".