הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה תוספת של 86 מליון ₪ לתקציב משרד החקלאות


התקציב ישמש בין השאר לטובת תגבור התמיכה במחקר החקלאי ובמרכזי המחקר והפיתוח האזוריים, לעידוד הפחתה בשימוש בחומרי הדברה ולשימוש בהדברה ביולוגית. כשליש מהתקציב יועבר למימון סיבסוד ביטוח נזקי טבע, למיגור נזקי הארבה ותשלום לחקלאים בגין תביעת נזקי השיטפונות בשנה האחרונה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-10-2013



תחנת מו''פ יאיר בחצבה. התמונה באדיבות: רבקה אופנבך - מו''פ ערבה תיכונה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה בשבוע שעבר תוספת של 86 מיליון שקלים לתקציב משרד החקלאות השנה.  התקציב ישמש לטובת תיגבור התמיכה במחקר החקלאי ובמרכזי המחקר והפיתוח האזוריים, ולטובת פיתוח הכפר והמרחב הכפרי. התקציב מיועד גם לתמיכה בהפחתת השימוש בחומרי הדברה בקרב המגדלים - עידוד של הדברה מרוכזת המבוצעת על ידי קבוצת חקלאים ועידוד לשימוש בהדברה ביולוגית. כשליש מהתקציב הועבר למימון סיבסוד ביטוח נזקי טבע המבטח תשתיות חקלאיות מפני נזקים שנגרמים כתוצאה מתנאי אקלים קיצוניים, כמו קרה חמסין ושיטפונות. כמו כן הוקצו תמיכות לשימור קרקע מפני סחף, למיגור נזקי הארבה ולתשלום לחקלאים בגין תביעת נזקי שיטפונות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר החקלאות יאיר שמיר ציין כי משרד החקלאות פועל להפוך את החקלאות לענף כלכלי משמעותי בייצוא. ''המו״פ (מחקר ופיתוח) החקלאי מהווה את אחד האמצעים החיוניים לפיתוח החקלאות הישראלית והגדלת כושר התחרות שלה בשווקי העולם ולכן הוא תופס מקום גבוה ביותר בסדר העדיפויות של משרד החקלאות ומתוקצב בהתאם'' אמר שמיר.

ח"כ זבולון כלפה, חבר וועדת הכספים ויו"ר השדולה החקלאית בכנסת הביע שביעות רצון מאישור ההעברות התקציביות: "במהלך החודשים האחרונים פעלנו רבות על מנת לסייע תקציבית לחקלאים בין היתר על ידי קידום הצו לעידוד השקעות הון בחקלאות שאושר זה מכבר. מידי יום אני מקבל פניות מחקלאים בכל רחבי הארץ, בנגב, בלכיש, בבקעת הירדן - הכורעים תחת הנטל הכלכלי הכבד וממתינים לסיוע של המדינה. נמשיך לסייע להם גם במהלך מושב החורף שיפתח מחר"