הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות במיזם 'קירוב לבבות' לרגל חג הקורבן


בעשר השנים האחרונות, מסייע משרד החקלאות לפזורה הבדואית מהדרום לקיים את מצוות העברת תרומות הבשר לנזקקים בשטחי יהודה שומרון ועזה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-10-2013



העברת התרומות לחג הקורבן, צילום: אסף לוי - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות שעוסקת כל השנה בפעולות למניעת הברחת תוצרת חקלאית מהרשות הפלשתינאית לישראל, השתתפה במהלך השבוע האחרון במבצע קרוב לבבות, שמטרתו לסייע לתושבי הפזורה הבדואית לקיים את מצוות חג קורבן.

חג הקורבן (עיד אל אדחא) הוא חג מוסלמי המציין את מועד העלייה לרגל למכה (החג'). הוא מתקיים בחודש האחרון בלוח השנה המוסלמי, ונמשך ארבעה ימים. החוגגים שמקיימים את החג בביתם, עורכים טקס דומה לזה הנהוג באותו יום במכה, שעיקרו הקרבת טלה כקורבן והכנתו לסעודת החג ולמתן תרומה לעניים. לפני כ- 10 שנים יזמו יחידת הפיצו''ח  והשירותים והווטרינרים במשרד החקלאות מפגש עם ראשי הקהילה הבדואית בדרום שמטרתו לסייע בהכוונה ובליווי של פעולות השחיטה והעברת הבשר כתרומה לנזקקים. מאז, מלווה משרד החקלאות את קיום מצוות החג מדי שנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשיתוף עם רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון, הועברו במהלך השבוע האחרון לשטחי יהודה, שומרון ועזה כ- 15 פרות, 20 גמלים וכ- 40 טון בשר. יחידת הפיצו''ח יחד עם הרופאים הווטרינריים של משרד החקלאות נכחו בשטח בעת פעולת איסוף התרומות ווידאו כי הן מבוצעות כהלכה, תוך שמירה על התנאים הבריאותיים והסניטריים הנדרשים. כמו כן, אנשי המשרד ווידאו כי הבשר נארז באריזות נקיות ומתאימות וכי הוא מובל במשאיות עם קירור מתאים עד למעברי הגבול.

נפתלי דדון, מנהל מרחב דרום ביחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות: "באמצעות פעולותיה בשטח, מסייעת היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות בהגנה על הציבור ובעלי החיים מפני מחלות בעלי חיים. שבוע אחד בשנה מקדישה היחידה לפעולות שמלבד השמירה מפני מחלות בעלי חיים, יש בהן בכדי לסייע בקיום מנהגי חג הקורבן עבור המגזר הבדואי בדרום".