הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוגבלה האפשרות לניתוק המים לצרכן הפרטי


מעתה החוב המינימאלי שיאפשר לספקי המים לנתק צרכנים יעמוד על 500 ₪. הכללים שאישרה היום מועצת רשות המים מגדילים את קבוצות האוכלוסייה אשר להן אסור יהיה לנתק את המים בשום מקרה, מ-400 אלף לכ-700 אלף צרכנים. הגבלות נוספות נעשו על ספקי המים על מנת לקבוע הסדרה מאוזנת ומידתית גם על שאר האוכלוסייה, כמו הגדלת זמני ההתרעות לניתוק, מיסוד תהליכים בחברה ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-10-2013


מועצת רשות המים אישרה בישיבתה היום (ה') הסדרה לעניין ניתוקי המים הכוללת שינויים ביחס למצב היום. ''לאחר עבודה מקצועית ומעמיקה, תוך בחינה מדוקדקת ודיונים עם שורה של גורמים מקצועיים ומקרב הציבור, מגבילה רשות המים באופן משמעותי את יכולת ספק המים לבצע ניתוק מים בנכס של הצרכן הפרטי'' כך נמסר היום מרשות המים. הכללים, שאושרו פה אחד מועברים לפי החוק לדיון ולאישור בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הכללים מגדילים משמעותית את קבוצות האוכלוסייה אשר להן אסור יהיה לנתק את המים בשום מקרה -  מ-400 אלף צרכנים לכ-700 אלף צרכנים. הגבלות נוספות נעשו על ספקי המים על מנת לקבוע הסדרה מאוזנת ומידתית גם על שאר האוכלוסייה, כמו הגדלת זמני ההתרעות לניתוק, מיסוד תהליכים בחברה ועוד. ככלל, לא ניתן יהיה לנתק צרכן ביתי אלה אם התקיימו תנאים אלו במצטבר: הגדלת גודל החוב המינימאלי מ-300 ₪ ל-500 ₪. הצרכן לא שילם 2 תקופות חיוב רצופות, או 3 תקופות מתוך 6 תקופות חיוב אחרונות

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנהל רשות המים, ויו"ר מועצת הרשות אלכסנדר קושניר: "מדובר בצעד משמעותי מאוד של רשות המים ומועצת הרשות לטובת הצרכן, בדגש על הצרכן החלש. לאחר ייצוב משק המים והבטחת מקורות המים הנדרשים לאספקת מים אמינה ויציבה גם לשנים הבאות, רשות המים רואה חשיבות גדולה בשיפור השרות לצרכן ובייעול כלל הגופים הפועלים במשק המים".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום אמר לאחר החלטת מועצת רשות המים: "אנחנו ממשיכים לפעול למען הצרכנים. המשרד ברשותי פועל להקל על הצרכנים בכל דרך ולסייע ככל הניתן לאוכלוסיות חלשות. בנוסף, אנחנו הולכים לקראת הצרכנים ונגרום לכך שפעולת ניתוק מים תעשה רק במקרים חריגים ולאחר שניתן לאזרח זמן ראוי לתשלום החשבון".