הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קשרי המסחר החקלאי עם רצועת עזה מתהדקים


20 סוחרים מעזה נפגשו עם מגדלי פירות ישראלים ביד מרדכי ודנו בדרכים לשיפור וייעול מעבר התוצרת החקלאית מישראל לרצועה. על אף המצב הבטחוני הקשרים עם הסוחרים מהרצועה מצוינים, וחלקם מגיעים לארץ באופן קבוע. מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן מעריך כי השנה יעברו כ-200 אלף טון של פרי מישראל לרצועה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-10-2013



בוחנים את הפרי וסוגרים עסקאות. צילום: דורון לב

חרף הקיפאון המדיני, שיתוף הפעולה החקלאי בין ישראל לבין רצועת עזה מתהדק. קבוצה של 20 סוחרים מהרצועה הגיעה לישראל למפגש מיוחד עם מגדלי פירות ישראלים, שנערך בקיבוץ יד מרדכי.  המשתתפים דנו בדרכים לשיפור וייעול מעבר התוצרת החקלאית, במסגרת המגבלות הביטחוניות. במפגש השתתפו מגדלים ישראלים, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן, מנכ"ל הארגון לשעבר אילן אשל, מזכיר ארגון מגדלי ההדרים חי בנימיני, נציגי מועצת הצמחים, וקצין התאום החקלאי בין ישראל לרצועת עזה אורי מדר, שיזם את המפגש.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עיקר הפירות שנמכרים לרצועה הם בננות, תפוחים, מנגו, תמרים ואבוקדו. הקשרים עם הסוחרים ברצועת עזה מצוינים וחלקם אף מגיעים לארץ באופן קבוע ומסודר. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן, מעריך כי השנה יעברו כ-200 אלף טון של פרי מישראל לעזה. הסוחרים הפלשתינאים הדגישו את החשיבות בביקורים השוטפים בישראל, שמאפשרים להם לבחון את התוצרת לפני הגעתה לעזה ולסגור עסקאות עם המגדלים. הם ביקשו לקבל היתר ללון בישראל לילה אחד, מאחר ומרבית המגדלים נמצאים בצפון הארץ, והאישור שמונפק להם ליום אחד אינו מאפשר להם להיפגש עם כל המגדלים.

בסיום המפגש סיכמו המשתתפים לקיים מפגשים שוטפים במטרה להרחיב את הסחר במוצרי חקלאות. ''יצירת בסיס כלכלי איתן בין ישראל והפלשתינאים יתרום להשגת שלום'' אמר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן. ''קיום המפגש מבורך ונועד להרחיב את הסחר בפירות שהוא בעל חשיבות רבה לשני הצדדים''.