הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוח בענף הפלחה לעונת 2013/14


בשנה האחרונה פיצתה החברה את המגדלים בסכום של כ-20 מליון שקלים. עיקר הנזקים בהיקף של כ-11 מליון שקלים, נגרמו בשל הגשמים, בעיקר המאוחרים, שפגעו בהיקפים גדולים בגידולי השחת שהיו בשלב הייבוש. במסגרת חידוש ביטוח הפלחה שיפרה קנט בין השאר את תכנית ביטוח ההכנסה על ידי הפחתת דמי הביטוח באזורים בהם לא נגרמו נזקים מהותיים בשנים האחרונות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-10-2013



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

קנט, הקרן לנזקי טבע בחקלאות, שילמה למגדלי הפלחה כ- 20 מיליון ₪ בעונה החולפת. כך עולה מנתוני החברה לקראת חידוש ביטוח פלחה לעונת 2013/14. כ-16.5 מליון ₪ שולמו בגין נזקי טבע שכללו אירועי גשם ושיטפון שפגעו בעיקר בגידולי השחת וכ-3.5 מליון ₪ בגין נזקים בביטוח הכנסה שכללו פחיתה ביבול המבוטח, בעיקר באזורים הדרומיים.

עוד עולה מהנתונים כי עיקר הנזק  בהיקף של כ-11 מליון ₪, נגרם בשל הגשמים ובעיקר כתוצאה מגשמים מאוחרים שפגעו בהיקפים גדולים בגידולי השחת שהיו בשלב הייבוש. הגשם גרם לריקבון בחלק מהמקרים עד למצב בו לא ניתן היה להשתמש כלל בשחת. בקנט מציינים כי מגדלים המבוטחים בביטוח המורחב הקטינו משמעותית את הפגיעה הכלכלית כתוצאה מנזקים אלו בעקבות הכיסוי כנגד נזקי גשם. בנוסף לכך, החום הכבד בתקופת האביב גרם נזק ליבולי החימצה בהיקף של כ-2.5 מליון ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת חידוש ביטוח הפלחה לעונת 2013/14 שיפרה קנט את תכנית ביטוח ההכנסה על ידי הפחתת דמי הביטוח באזורים בהם לא נגרמו נזקים מהותיים בשנים האחרונות, העלאת היבול המבוטח בהתאם לנתונים שנאספו לאורך השנים האחרונות מהשטח ומיפוי מחדש של חלק מהאזורים על מנת להתאימם טוב יותר למגדלים. השנה קנט הוסיפה מסלול ביטוח חדש בו ניתן לבטח מראש את השטחים לפי יבול אישי (בניגוד ליבול אזורי הקיים היום) וזאת לאחר קבלת נתוני ייבול שיאושרו על ידי קנט. עוד במסגרת שיפור תכנית ביטוח ההכנסה, המגדלים יוכלו לרכוש "השתתפות עצמית מוקטנת'' בחלק מהאזורים, בגובה של 20% (במקום 25%) ממכפלת הסכום המבוטח בשטח המבוטח לכל אזור בנפרד. בנוסף, קנט מעניקה הנחה משמעותית בדמי ביטוח נזקי טבע למגדלים אשר ירכשו את שני הביטוחים: ביטוח נזקי טבע וביטוח הכנסה עבור גידולי חיטה ושעורה בבעל.

תכנית ביטוח ההכנסה, בשיתוף עם הממשלה וארגון עובדי הפלחה, מאפשרת למגדלי הפלחה לבטח את הכנסתם הצפויה מגידולי החיטה והשעורה בבעל. התכנית פותחה מתוך מודעות והכרה בחשיבות הלאומית של אחזקה ועיבוד השטחים הפתוחים והיא מאפשרת ייצוב מהותי בהכנסות החקלאים ויכולת משופרת לתכנון כלכלי. התוכנית שמה דגש על מחירי התוצרת ונותנת מענה לשינויים במחיר הצפוי ובשערי המטבע. התוכנית המופעלת מזה מספר שנים הפכה למבוקשת בקרב המגדלים ומהווה כלי נוסף בגידור הסיכונים שלהם.

תכנית ביטוח נזקי טבע נועדה לתת מענה לסיכונים שאינם ניתנים למניעה כמו עצירת גשמים, קרה, סערה ועוד. כמו כן, תמורת תוספת דמי ביטוח ניתן לרכוש באמצעות קנט ביטוח כנגד גשם בגידולים לשחת עבור מועדים אשר אינם מכוסים בחוזה.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הוא 15.12.2013