הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסכם אזור סחר חופשי עם ווייטנאם צפוי להחתם עד סוף 2014


נשיא וויטנאם ביקש להשלים את המו''מ עם ישראל בנושא הסכם אזור סחר חופשי עד סוף 2014. כלכלת ווייטנאם רושמת שיעורי צמיחה מרשימים בשנים האחרונות והיקף היצוא הישראלי אליה בשנה החולפת זינק ב-120% לשיעור של 747 מיליון דולר. במוקד ביקורו של שר החקלאות יאיר שמיר במדינה, נדונה השלמת המו''מ בנושא אזור סחר חופשי בין המדינות והקמת קרן מו''פ משותפת בתחום החקלאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-11-2013



פגישת השר שמיר עם שר החקלאות הוויאטנמי

התנעת המו״מ לכינון הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם, לצד הקמת קרן מו״פ משותפת בתחום החקלאות - אלה שני הנושאים שעמדו במוקד ביקור בן 5 ימים שערך שר החקלאות יאיר שמיר בווייטנאם. במהלך הביקור נפגש השר שמיר עם בכירי הממשל במדינה, ביניהם נשיא הרפובליקה Truong Tan Sang,ראש הממשלה Nguyen Tan Dung, סגנית יו״ר האסיפה הלאומית Nguyen Thi Kim Ngan ושר החקלאות Сao Duc Phat. בנוסף, השתתף השר שמיר בסמינרים עסקיים בהאנוי ובהו צ׳י מין סיטי, בהם לקחו חלק אנשי עסקים משני הצדדים.

לשר החקלאות התלוותה משלחת עסקית בראשות מנכ״ל מכון הייצוא עופר זקס, שעל חבריה נמנים נציגי החברות הפועלות בתחום החקלאות בווייטנאם, ביניהן ״חיפה כימיקלים״, ״נטפים״, ״שניאור זרעים״, ״אל אר״, ״אפימילק״, ״אגרוטופ״ ו״ירוק 2000״. השר שמיר סייר גם ברפת הדגמה של מדינת ישראל בהו צ׳י מין סיטי שהוקמה לפני מספר חודשים כחלק סיוע חוץ של ישראל לוויטנאם ואשר מהווה מודל להדגמת יכולות טכנולוגיות ישראליות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נשיא וויטנאם ביקש להשלים את המו״מ בין המדינות בנושא הסכם אס״ח עד סוף 2014 ובכך לשדרג את היחסים הכלכליים בדגש על תחומי האגרו-טכנולוגיות, המדע והביטחון. כלכלת וויטנאם מראה סימני התאוששות ושיעור הצמיחה של 5.15% ב-9 החודשים הראשונים של 2013. וויטנאם חתומה על הסכמי אס״ח עם יפן וצ׳ילה ומנהלת בימים אלה מו״מ לאס״ח עם האיחוד האירופי. בשנים האחרונות נרשם זינוק ביחסי מסחר בין ישראל לוויטנאם הנאמד בכ-1.1 מיליארד דולר, כאשר בשנת 2012 גדל היקף היצוא הישראלי ב-120% והסתכם ב-747 מיליון דולר.

שר החקלאות יאיר שמיר סיכם עם בכירי הממשל הוויטנאמי על הקמת קרן מו״פ חקלאית משותפת בין ישראל לוויטנאם. הקרן נועדה ליצור את המסגרת, בה ישתמש הסקטור העסקי בשתי המדינות להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות. לפני 3 שנים ישראל את הקימה קרן מו״פ בין מדינתית ראשונה עם איטליה ובשנה האחרונה נוספו קרנות מו״פ עם גרמניה וסין בהיקף של כ-500.000 דולר עם כל אחת מהמדינות. במהלך ביקורו ביפן, בשבוע שעבר, הושגו ההבנות להקמת מסגרת דומה בין ישראל ליפן.

לדברי השר שמיר: ״בעולם קיימת הערכה רבה ליכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של מדינת ישראל בתחום החקלאות. הממשל הוויטנאמי מעוניין להגביר את מעורבותן של החברות הישראליות בחקלאות, הסקטור העסקי המרכזי בווייטנאם, בו מועסקים למעלה מ-70% מאוכלוסיית המדינה. מעורבותן הגוברת של חברות ישראליות בענף החקלאות הוויטנאמי מעידה על הפוטנציאל הכלכלי הטמון כאן שרק עכשיו מתחילים לממשו״.