הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בהיסטוריה: היין הישראלי מגיע לווייטנאם


בעקבות פעילות הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בווייטנאם, נבחר יקב רמת הגולן, המייצא יינות פרימיום לרחבי העולם, ליקב הראשון שישווק יין ישראלי למדינה. בשבועות הקרובים תחל פעילות השיווק של היקב שהוכרזה במסגרת אירוע מקצועי שנערך בהשתתפות ובמעמד שר החקלאות הישראלי, יאיר שמיר ומקבילו הווייטנאמי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2013



שר החקלאות יאיר שמיר ומקבילו הווייטנאמי, צפריר אסף - נספח כלכלי , צילום: יח''צ משרד הכלכלה

וייטנאם נחשבת למדינה בה קיימת תרבות יין ענפה, והיא בין המובילות בדרום מזרח אסיה בצריכת יין לנפש. עובדה זאת נזקפת להיותה נתונה תחת השפעה צרפתית במשך שנים רבות, אשר תרמה לשגשוג בייבוא יין למדינה ולהתפתחות תרבות יין מרשימה כבר מראשית המאה הקודמת.  בווייטנאם עצמה לא קיים יצור יין משמעותי וזאת בשל תנאי האקלים שאינם מתאימים לכך. כפועל יוצא התפתח במדינה סחר יין איכותי, שהשחקניות הבולטות בו הן מדינות מובילות בייצור יין דוגמת: צ'ילה, צרפת, איטליה, אוסטרליה וניו זילנד.

החשיפה הראשונה של הווייטנאמיים ליין הישראלי היתה לפני כשנה וחצי, באירוע מקצועי לטעימות יין שערכה הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בווייטנאם בסיוע חיים גן מ'איש הענבים'  בהאנוי בירת וייטנאם, בהשתתפות 6 יקבים ישראלים. היינות קצרו שבחים מכל עבר ובתוכם בלטו יינות יקב רמת הגולן. השלב השני, כלל סדרת אירועים בארגון הנספחות המסחרית הישראלית לאנשי תעשיית ושיווק היין הווייטנאמים, מסעדנים ועוד, שבמרכזם נערכה ארוחת שף ויין עם יקב רמת הגולן ובשיתוף השפית מיכל אנסקי והשפית רותי רוסו וכן ביקור גומלין של נציגים מחברת יבוא ושיווק יינות מהמובילות בווייטנאם ביקב ברמת הגולן, אשר הגיעו להשתתף בחגיגות ה- 30 ליקב ולקדם הסכם הפצה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר תהליכי אישור ארוכים, נחתמה בימים אלו העסקה הראשונה לשיווק יינות יקב רמת הגולן וחגיגת ההסכם התקיימה אמש באירוע ארוחת ערב של שר החקלאות הישראלי, יאיר שמיר, ושר החקלאות הויטנאמי ד"ר פאט (CAO DUC PHAT) אשר הרימו לחיים כוס קברנה סוביניון ירדן של יקב רמת הגולן. יש לציין, כי יקב רמת הגולן זוכה בשנים האחרונות להצלחה רבה בשיווק היינות שלו בחו"ל והם משתלבים במיטב המסעדות וחנויות היין ברחבי ארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה.

"הכניסה של יקב רמת הגולן לשוק הוייטנאמי היא אות הוקרה נוסף לרמתו ואיכותו של היין הישראלי'' אומרת ענת לוי, מנכ"ל יקב רמת הגולן. ''השוק באסיה הוא אחד השווקים המעניינים והמאתגרים עבור תעשיית היין. קצב הצמיחה בצריכת יין וצריכת יין איכותי בפרט הוא בין הגבוהים בעולם. ויאטנם מצטרפת לארצות נוספות אליהם אנו מייצאים כמו יפן וסין. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאנשי היצוא ובפרט ליעל גיא, מנהלת השיווק הבינלאומי של היקב, על עבודה ללא פשרות אשר הניבה פירות יוצאי דופן הממלאים אותנו בגאווה רבה".

שר החקלאות יאיר שמיר בירך על רישום היין בווייטנאם ואמר כי ישנו בווייטנאם פוטנציאל רב לתוצרת ותשומות חקלאיות ומעידה על כך התעניינות גוברת והולכת של חברות ישראליות הפעילות בתחום, השר שמיר העלה בפגישותיו עם עמיתו בויטנאמי את הבקשה לרישום ישראל כמדינה מורשת יצוא מוצרי מזון ממקור צמחי.

עינת הלוי לוין, מנהלת ענפי יצוא חדשים בנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בווייטנאם: "אנו גאים מאד להוביל את המהלך ורואים בכניסה של יקב רמת הגולן לווייטנאם הישג שמשמעותו פריצה ישראלית לענפי יצוא חדשים בווייטנאם – משימה לא מובנת מאליה במדינה המונה כמעט 100 מיליון איש. כניסה ישראלית לענף היין בווייטנאם היא חיזוק משמעותי לסחר בין המדינות הן במובן התודעתי והן במובן התדמיתי - כך שהמותג "ישראל" והאיכויות הנלוות אליו מתעצמות בויטנאם כל העת.