הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המדען הראשי: ''החקלאות בנגב יכולה להוות מודל לחיקוי בכל העולם''


המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, יצא הבוקר לסבב פגישות בברזיל ובצ'ילה שנועדו לקדם את שיתופי הפעולה התעשייתיים של ישראל. כ-14.2% מכלכלת צ'ילה מבוססת על תעשיית המכרות הצורכת כמות מים משמעותית אולם מרוכזת במדבר צחיח. לדברי חסון קיים פוטנציאל אדיר שטרם מומש לייצוא הידע והטכנולוגיות הישראליות בתחומים האלה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2013



קציר חיטה במועצה אזורית מרחבים, באדיבות: חג'בי את חג'בי בע''מ

"הברית הפסיפית" - צ'ילה, פרו, קולומביה, מקסיקו, קוסטה ריקה - צפויה להיות הכלכלה השביעית בגודלה בעולם עד סוף השנה הנוכחית, השווקים הללו הינם יעד חשוב להמשך התפתחות התעשייה והייטק הישראלי'' כך אמר הבוקר המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון, בעת יציאתו לסבב פגישות בברזיל ובצ'ילה שנועדו לקדם את שיתופי הפעולה התעשייתיים של ישראל. חסון אמר, כי מדינת ישראל הציבה לעצמה כיעד לקדם שיתופי פעולה בשווקים המתעוררים ועל מנת להפוך זאת למציאות, התעשייה הישראלית נדרשת לבצע התאמות ולמידה מעמיקה של אופי הפעילות המיוחד שם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת סיורו בברזיל יפעל המדען הראשי למימושם של הסכמי שיתופי פעולה אשר נחתמו בעבר, ייפגש עם תאגידי ענק במטרה לאתר הזדמנויות לשיתופי פעולות עם חברות ישראליות, שיאפשרו כניסתם לשווקים אלו, בין היתר גם על רקע משחקי האולימפיאדה שיתקיימו בריו בשנת 2016. גם בעבר המדען הראשי יזם משלחות מקדימות שחיזקו את שיתוף הפעולה העסקי - ופתח דלתות רבות לחברות ישראליות ליצור קשר ולקחת חלק בהערכות העצומה לאירוע. לקראת המשחקים האולימפיים בריו ברזיל, נחתמו מבעוד מועד הסכמי שיתוף פעולה שהניחו את התשתית לביסוס קשרים עסקיים והובילו להגשת פרויקטים משותפים בתחום המו"פ.

את ביקורו בברזיל יתחיל המדען הראשי  בפגישה עם נשיא ארגון FIESP - הארגון הגדול ביותר המייצג כ- 130 אלף חברות תעשייתיות מכל המגזרים במדינה. בהמשך ייפגש עם נשיא FAPESP – מוסד ציבורי עצמאי שמטרתו לעודד מחקר ופיתוח המדעי וטכנולוגי של מדינת סאו פאולו. תמיכה זאת מושגת באמצעות מתן מענקים לפרויקטים של מחקר שמבוצעים במוסדות להשכלה גבוהה ובמוסדות מחקר בכל תחומי הידע. כן ייפגש המדען עם נשיא Embraer, אחד מיצרני המטוסים המובילים בעולם. כמו כן יפגש עם נשיא הבנק לפיתוח ברזיל BNDS , וישתתף באירוע גדול אליו הוזמנו בכיריי התעשייה הברזילאית, קרנות הון הסיכון הגדולות וגופים נוספים.

פוטנציאל אדיר שטרם מומש לייצוא הידע והטכנולוגיות הישראליות

משם ימשיך המדען הראשי לצ'ילה שם ימשכו מאמציו לקידום ההזדמנויות עבור התעשייה הישראלית ביבשת. "היצוא הישראלי לצ'ילה הוכפל ב 2012 לעומת 2011 והיה במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות. יש להבטיח כי חלון ההזדמנויות שנפתח כאן ימשיך ואני מאמין שיש כאן הזדמנות אמיתית לתעשיית ההייטק" אמר חסון.

כ- 14.2% מכלכלת צ'ילה מבוססת על תעשיית המכרות הצורכת כמות מים משמעותית אולם מרוכזת במדבר צחיח, לכן ישנה דרישה גבוהה מאוד לטכנולוגיות מתקדמות בתחום המים וניצול אנרגיה ירוקה. לדברי חסון קיים פוטנציאל אדיר שטרם מומש לייצוא הידע והטכנולוגיות הישראליות בתחומים האלה. ''שליש משטחה של צ'ילה הוא מדברי ולכן יש דרישה רבה לידע וטכנולוגיות להגדלת שטחי הקרקע לחקלאות ע"י ניצול השטח המדברי - החקלאות המדברית בנגב יכולה להוות מודל לחיקוי עבור פיתוח חקלאות בכל העולם". מוסיף חסון.

"תפקידנו אינו רק להניח את התשתית לקיום שיתופי פעולה, אלא לסייע במימושם. מידי שבוע אני פוגש חברות רבות שתוהות כיצד להביא את החדשנות והמובילות שלהם לכדי מימוש. בפגישות כאלה אלו אני מאפשר לקרב בין המוצר לקהל היעד שלו ולסייע לתעשייה הישראלית לחדור למדינות אלו. מדינות אלו הינם מקור צמיחה חדש וחשוב עבור המשק הישראלי, העמקת הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית הינה חלק ממהלך ממשלתי מרוכז שקורה במגוון חזיתות".

לאחרונה אף השיקה לשכת המדען תכנית ייעודית להתאמת מוצרים לשווקים המתעוררים. במסגרת התכנית ימומנו פרויקטים אשר מהותם התאמה טכנולוגית למדינות היעד. הייחוד של התכנית הזאת היא ביכולת של היזם לקחת מוצר קיים ולהתאים אותו לשוק הרלוונטי. ההתאמה יכולה להיות החל מצורה החיצונית של המוצר: צבעים, לוגו, אריזה, מדריכי משתמש, שפת התפריטים ועד לשינוי פונקציונאלי של המוצר (לדוגמא אם מנוונים את הפונקציונאליות ניתן להוריד עלויות). נכון להיום ניתן לקחת מוצר קיים ולעשות לו קסטומיזציה לשווקים המתפתחים ולהיכלל בתכנית התמיכה של המדען הראשי. המדען הראשי מרחיב בצורה משמעותית את אפשרויות התעשייה לחדור לשווקים המתעוררים. בנוסף לפרויקטים של מחקר ופיתוח מתווסף נדבך של התאמת מוצרים.