הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגודת 'יופי של ירקות' הקימה מרכז לוגיסטי במרכז הארץ


פתיחת הטרנזיט במושב חצב נדרשה בשל ההתרחבות האדירה בפעילות האגודה בשנים האחרונות, והצפי להמשך המגמה. עד לפני שלוש שנים ריכזה האגודה את פעילות השיווק של חקלאי עין יהב בערבה, אולם מאז הצטרפו אליה חקלאים מאזורים נוספים. המרכז החדש יתן מענה לשיווק מהיר של התוצרת החקלאית לשווקים הסיטונאיים, למרכזים של רשתות השיווק ולמפעלי התעשייה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-11-2013



הטרנזיט בעין יהב, צילום: אגודת 'יופי של ירקות'

אגודת 'יופי של ירקות' מעין יהב שבערבה, משווקת הירקות הגדולה בישראל, הקימה מרכז לוגיסטי במושב חצב שנמצא סמוך לרחובות. המרכז ישמש נקודת מעבר ושיווק לכ-10 אלף טון של עגבניות, פלפלים, חצילים, אבטיחים, פרי הדר, מלונים, ענבים ועוד בהיקף של כ-50 מיליון שקלים בשנה.

לדברי מנכ"ל האגודה דניאל לב, פתיחת הטרנזיט במרכז הארץ נדרשה בשל ההתרחבות האדירה בפעילות של האגודה בשנים האחרונות והצפי להמשך המגמה בשנים הבאות. עד לפני שלוש שנים ריכזה האגודה את פעילות השיווק של חקלאי עין יהב בערבה, אולם מאז הצטרפו לשיווק באמצעות האגודה חקלאים מאזורים נוספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המרכז בחצב יקלוט את התוצרת החקלאית ממגדלי "יופי של ירקות" בנגב ויתן מענה לשיווק מהיר של התוצרת לשווקים הסיטונאיים, למרכזים של רשתות השיווק ולמפעלי התעשייה. במרכז ישנו מערך בקרת איכות שמבטיח את סיווג התוצרת לרמת האיכות הנכונה.

העונה הקודמת הסתיימה בגידול ברווחי 'יופי של ירקות' והם משמשים למימון השקעות וחלוקת דיבידנד לחברים.  הנהלת אגודת יופי של ירקות אישרה את התקציב ותוכנית העבודה השנתית שהגיש המנכ"ל דניאל לב, על פיהם יגדלו המכירות השנה בהיקף של 30% , שהם מעל ל-220 מיליון שקלים, זאת הודות להמשך ההצטרפות של חקלאים מכל הארץ לשיווק באמצעות האגודה.

"יופי של ירקות" עין-יהב הינה אגודה חקלאית שיתופית שחברים בה 90% מהמשקים החקלאיים במושב עין-יהב, שהוא המושב החקלאי הגדול ביותר בארץ, עם 120 משקים חקלאיים פעילים. האגודה מרכזת את כל תחום השיווק, מהשדה ועד הלקוח הסופי, החל מבקרת איכות הקטיף ועד קליטת התוצרת לשיווק, סידור והתאמת הזמנות, טרנזיט לשוק המקומי ולחברות היצוא, סידור הובלות לכל חלקי הארץ, פעולות שיווקיות וכד'.

ב'יופי של ירקות' מקפידים לשמור על סביבת עבודה נקייה ו"ירוקה" מהשדה עד ללקוח, על כך קיבלה האגודה את תקן איזו 14001. כל המשקים מגדלים בשיטות שמפחיתות את השימוש בחומרי הדברה לרמה מינימאלית מכל תקן עולמי. 100% מהגידולים נעשים בחממות, בתי רשת ומנהרות. למרות שרוב החקלאים של האגודה מגדלים גם ליצוא, 60% מהתוצרת מיועדת לשוק מקומי ברמה גבוהה ובסטנדרטים המקובלים בעולם.