הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ממחר: מחירי הביצים שבפיקוח יוזלו בשיעור של 3.3%


מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח מתעדכנים פעם בשנה או בעקבות התייקרות או הוזלה מצטברת של סך עלות הייצור. ההמלצה על הורת מחירי הביצים התקבלה בהתבסס על השינויים שחלו בעלויות הגרעינים ובעלויות הייצור, ובעיקר לאור ירידה בעלויות המזון למטילות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-11-2013


שר האוצר יאיר לפיד, ושר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, אישרו את המלצת ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות להפחתת מחירי הביצים שבפיקוח בשיעור ממוצע של 3.3% - הוזלה ממוצעת של כ- 3.6 אגורות לביצה. ההפחתה תכנס לתוקף החל ממחר 21.11.13.

מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח מתעדכנים פעם בשנה או בעקבות התייקרות / הוזלה מצטברת של סך עלות הייצור הסיטונית בשיעור של 3%, המוקדם מבין השניים.  ההמלצה על הורת מחירי הביצים התקבלה בהתבסס על השינויים שחלו בעלויות הגרעינים ובעלויות הייצור, ובעיקר לאור ירידה בעלויות המזון למטילות.  סך הירידה במחיר לתריסר ביצים באריזות לצרכן תהיה 40 אגורות. תריסר ביצים בגודל L, שהוא הגודל השכיח, ומהווה כ- 50% מהביצים, יעלה לאחר ההוזלה 12.5 ₪, לעומת 12.90 ₪ כיום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר: ״הפחתת המחירים העדכנית מהווה נדבך נוסף במדיניות משרד החקלאות שפועל להביא לידי ביטוי את התייעלות במשקים החקלאים מול עלויות הייצור למען צרכנים ולצורך שימור הפעילות החקלאית״. שר האוצר יאיר לפיד: "הירידה במחירי הביצים הינה חלק מהצעדים שנוקטת ועדת המחירים במשרד האוצר לצמצום יוקר המחיה והקלה על מעמד הביניים הישראלי".

להלן המחירים החדשים באריזות קמעונאיות סגורות של 12 ביצים. מטעמי הגנה על בריאות הציבור, מכירת ביצים מותרת אך ורק באריזות סגורות.