הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הועדה המשותפת לקידום התחרות בשוק המזון יצאה לשטח


לקראת הדיונים בהצעות החוק לקידום התחרות בשוק המזון, יצאה הועדה המשותפת לועדות הכלכלה והכספים לסיור צממרכז הלוגיסטי של חברת אסם, ובכוונתה לקיים סיורים נוספים בקרוב. היו''ר ברוורמן: ''במסגרת הצעת החוק נבדוק את הגורמים שהובילו לכך שמחירי המזון בישראל הם מהגבוהים בעולם. במהלך הדיונים תוודא הוועדה שהחוק אכן יביא להורדת מחירים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2013



הוועדה בסיור היום במרכז הלוגיסטי של אסם. צילום: דוברות הכנסת

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכספים שתדון בהצעות החוק לקידום התחרות בשוק המזון, סיירה היום (ג') במרכז הלוגיסטי של חברת אסם. הועדה בראשות חה"כ פרופ' אבישי ברוורמן, יצאה לסיור לקראת הדיונים בהצעות החוק, על מנת ללמוד את הנושא, ובכוונתה לקיים בקרוב סיורים נוספים.

על הקמת הועדה המשותפת אשר תדון בהצעת החוק לקידום התחרות בענף המזון, הוחלט בועדת הכנסת לפני כשבועיים. לאחר ההחלטה, הבהיר חה''כ ברוורמן: "הוועדה בראשותי, שהוקמה היום, תפעל במהירות כשהמטרה העיקרית היא לוודא שהצעת החוק של הממשלה אכן תוריד את מחירי המזון ותטפל ביוקר המחייה בישראל".

בסיור היום השתתפו יחד עם היו"ר, גם חברי הכנסת איילת שקד, יצחק וקנין, יצחק כהן ואריאל אטיאס. חה''כ ברוורמן הבהיר כי במסגרת הצעת החוק תבדוק הוועדה את הגורמים שהובילו לכך שמחירי המזון בישראל הם מהגבוהים בעולם. הוא הוסיף כי כבר בעוד כשבוע וחצי תצא הוועדה לסיור נוסף ותבקר במפעלי היצרנים הקטנים יותר, בהן טעמן ומיה. ברוורמן הוסיף כי במהלך הדיונים תוודא הוועדה שהחוק אכן יביא להורדת מחירים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר אסם דן פרופר, סקר בפני חברי הוועדה את הפעילות במרכז הלוגיסטי ואמר כי במוצרים של אסם יש איכויות שעולות כסף. הוא הוסיף כי "העלויות הנוספות לתעשיית המזון ממסים והיטלים, מעבר לעלויות באירופה, מסתכמות ב-27% וזה כסף שהולך ישר לממשלה". ח"כ כהן אמר בתגובה כי אותו מיסוי קיים גם על החברות הקטנות, שמוכרות מוצרים זולים יותר. פרופר ציין כי אסם מעדיפה לייצר בישראל גם מוצרים שהיה עדיף לה לייבא, והשקיעה במשך שנים הרבה מרווחיה לבניית מפעלים בישראל ויצירה מקומות עבודה חדשים. חברי הוועדה קיבלו גם סקירה כללית על החברה מהמנכ"ל איציק צאיג, וסיירו גם במרכז הלוגיסטי של אסם.

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכספים מונה  12 חברי כנסת בראשות יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ברוורמן. החברים הנוספים מטעם ועדת הכלכלה יהיו ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ח"כ רונן הופמן (יש עתיד) וח"כ חנא סוויד (חד"ש). החברים מטעם ועדת הכספים יהיו: ח"כ עופר שלח (יש עתיד), ח"כ גילה גמליאל (הליכוד ביתנו), ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו), ח"כ רוברט אילטוב (הליכוד ביתנו), ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) וח"כ יצחק כהן (ש"ס).

עוד נקבע כי הוועדה המשותפת תדון בשתי הצעות חוק נוספות בנושא השוואת מחירי רשתות השיווק. הצעה אחת היא הצעת חוק פרסום מחירי מוצרים ברשתות השיווק, של ח"כ איילת שקד, לפיה הרשתות יחויבו לפרסם באינטרנט את המחירים המעודכנים של המוצרים. הצעה נוספת היא של ח"כ נחמן שי, העוסקת בהקמת מאגר מידע שיכלול את מחירי המוצרים ברשתות השיווק. בכנסת הקודמת דנה הוועדה בהצעת חוק דומה, של ח"כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן וח"כ לשעבר שכיב שאנן.