הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות יעביר לתשעה קיבוצים 28.5 מיליון לשיקום תשתיות


התקציב נועד לשיקום או שדרוג תשתיות פיזיות הרוסות בישובים. מלבדם הקיבוצים, יזכו בתקציב גם מושבים ויישובים קהילתיים. במסגרת הדיונים על תקציב המדינה, איים משרד האוצר כי יבטל את המשך ההקצבה. ביטול הגזירה הושג במאמץ שהשקיע בנושא מזכ''ל התנועה הקיבוצית יחד עם מטה תנועות ההתיישבות ומשרד החקלאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2013



קיבוץ החותרים, צילום: שלומית קידר

תשעה קיבוצים התבשרו בימים אלה על כניסתם לרשימת היישובים שיקבלו בשנת 2013 תקציב בסכום כולל של 28.5 מיליון ₪ ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, שנועד לשיקום או שדרוג תשתיות פיזיות הרוסות בישובים. כך הודיע היום דובר התנועה הקיבוצית אביב לשם. הקיבוצים הם צאלים, גבולות, נירים, אושה, רמת השופט, קליה, שריד, כפר עציון וצרעה. מלבדם זכו בתקציב לשיקום התשתיות גם מושבים ויישובים קהילתיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכ"ל התנועה איתן ברושי שיגר מכתב תודה לשר החקלאות יאיר שמיר, בו הודה לו על התקציב לקיבוצים ולהתיישבות. את פרויקט שיקום התשתיות יזמה התנועה הקיבוצית כבר לפני שש שנים. מזכיר התנועה דאז זאב (ולוולה) שור בעזרת שר החקלאות ופיתוח הכפר שלום שמחון, הובילו להחלטת ממשלה שהקציבה מימון לנושא התשתיות בכלל היישובים הוותיקים במרחב הכפרי.

עד כה נהנו מתקציב יותר מ-30 קיבוצים, אולם במסגרת הדיונים על תקציב המדינה האחרון, איים משרד האוצר כי יבטל את המשך ההקצבה בשל הצורך בקיצוצים בתקציב המדינה. ביטול הגזירה הושג במאמץ מרוכז שהשקיע בנושא המזכ"ל הנוכחי איתן ברושי, בשיתוף עם מטה תנועות ההתיישבות ומשרד החקלאות.

יישובים נוספים יתבשרו בחודשים הבאים על כניסתם לרשימה הזוכים בסיוע בשיקום תשתיות במסגרת תקציב משרד החקלאות לשנת 2014.