הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תקציב מועצת הצמחים צומצם ב-12%: גובה ההיטלים לחקלאים יופחת


התקציב שאושר היום על-ידי שר החקלאות יאיר שמיר יעמוד בשנה הבאה על סכום על 85.8 מליון שקלים. בכך מיישמת מועצת הצמחים את מדיניות משרד החקלאות כלפי מועצות הייצור לפיה יופחת התקציב ב-25% על פני שנתיים, מהלך שיושג ע''י התייעלות והפחתת גובה ההיטלים מהמגדלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-12-2013



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר החקלאות, יאיר שמיר אישר היום (א') את תקציב מועצת הצמחים לשנת 2014. תקציב המועצה צומצם ב-12% ויעמוד על סכום של 85.8 מליון שקלים. ממועצת הצמחים נמסר כי בכך המועצה מיישמת את הנחייתם של שר החקלאות מר יאיר שמיר ומנכ"ל המשרד מר רמי כהן לפעול לצמצום וייעול המערכות והקטנת נטל ההיטלים על החקלאים. 
  
עיקר תקציב מועצת הצמחים משמש להשגת יעדים מקצועיים כגון: הדברה בהיקף כולל של כ-26 מיליון שקלים, ביטוח נזקי טבע בהיקף כולל של כ-18 מיליון שקלים, מחקר ופיתוח בהיקף של כ-18 מיליון שקלים , קידום מכירות ופרסום בהיקף של כ-4 מיליון שקלים. מקור תקציב המועצה רובו ככולו הינו מהיטלים שמשלמים החקלאים על פי החוק. המועצה מתרכזת בנושאים ציבוריים-תשתיתיים שנוגעים לכלל החקלאים, בתחומים שהם מעבר לפעילות החקלאי במשקו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

משימותיה העיקריות של מועצת הצמחים הן בתחומי מחקר ופיתוח תוך פיתוח זנים חדשים, שיטות עיבוד מתקדמות וכו'; הדברת מזיקים ומחלות ומחקרים להתמודדות עם נגעים חדשים; הרחבת השיווק, קידום מכירות ומערכות מידע;  ביטוח נזקי טבע ופיתוח והרחבת היצוא שמהווה נתח חשוב בענפים אלה.

לדברי השר שמיר :"מועצת הצמחים מיישמת את מדיניות משרד החקלאות כלפי מועצות הייצור לפיה יופחת תקציב-25% על פני שנתיים, מהלך שיושג ע"י התייעלות והפחתת גובה ההיטלים מהמגדלים. הורדת גובה ההיטלים מהמגדלים והחקלאים תאפשר להם תנאי פרנסה הולמים ותסייע להפחית את יוקר המחייה במשק".

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים: "אנו במועצה איננו שוכחים שכספי המגדלים הם מקור תקציבנו. אנו מודעים למצב המתוח של רווחיות הענפים ופועלים לשמור על רמת השירותים הדרושים לחקלאי תוך הפיכת כל אבן בכדי להתייעל ולחסוך בהוצאות".