הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מה מפל''ס הזיהום ביישוב שלך ?


המשרד להגנת הסביבה השיק את פרויקט מפל''ס בו ניתן לצפות בנתוני חומרים מזהמים הנפלטים ביותר מ-400 מפעלים בישראל. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: ''ההשפעה על המשק ועל התחלואה מגיעה לממדים עצומים ולפי ההערכות במשרד נזקי הזיהום עולים 14.2 מיליארד שקלים בכל שנה. נמשיך לפעול בשקיפות ולהנגיש את המידע ששייך קודם כל לציבור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2013



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

המשרד להגנת הסביבה השיק אתמול (א') את פרויקט מפל"ס (מרשם פליטות לסביבה) שבו כל נתוני פליטות החומרים המזהמים של כל המפעלים חשופים לראשונה לציבור. הציבור מוזמן לצפות בנתונים המתייחסים לפעילות המפעלים בשנת 2012 באתר המשרד ולאתר מפעל על גבי מפה, בהתאם לענף הפעילות שלו או לפי שמו. פרסום זה נעשה בהתאם לתיקון החוק להגנת הסביבה שאושר בשנה שעברה, המחייב את מפעלי התעשייה לדווח על החומרים הנפלטים מהם, והוא מהווה תנאי לחברותה של ישראל בארגון ה-OECD.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

באתר המשרד להגנת הסביבה ניתן למצוא נתונים אודות פליטות חומרים מ-424 מפעלים ועסקים בתחומי התעשייה, חקלאות, השפכים והפסולת המסוכנת והלא מסוכנת. לכל דיווח על חומר מזהם מצורף הסבר אודות השפעתו ומידת המסוכנות שלו לאדם ולסביבה.  הנתונים כוללים אך ורק פליטות חומרים מזהמים מהמגזר התעשייתי ואינם כוללים פליטות שמקורן בתחבורה או במגזר הביתי, כגון שימוש בחומרי ניקוי ועוד.

באתר המשרד ניתן למצוא דיווחים על פליטות גזי חממה, חומרים מסרטנים, חומרים רעילים ועוד. מהנתונים עולה כי בשנת 2012 פלטה התעשייה בישראל כ-57,167,000 טון של גזי חממה לאוויר, רובן  בהתאם לתקנים מחמירים שנקבעו ובאישור המשרד.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "המאבק לאוויר נקי יותר אינו רק סיסמא. ההשפעה על המשק ועל התחלואה מגיעה למימדים עצומים ולפי הערכות במשרדי, נזקי הזיהום עולים 14.2 מיליארד שקלים בכל שנה. למרות קיצוצי התקציב והחלטות האוצר לבטל תוכניות למלחמה בזיהום, אנו ממשיכים להתמודד ולפעול למען הזכות לנשום אוויר נקי ככל האפשר, אך אם יחסו של האוצר לנושא כה קריטי וחשוב לא ישתנה, הבעיה רק תחריף. לנו אין שום כוונה להסתיר את המידע מהציבור ונמשיך לפעול בשקיפות ולהנגיש את המידע ששייך קודם כל לציבור"