הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קיבוץ עלומים זכה בפרס עולמי בחקלאות


חקלאי קיבוץ עלומים התבשרו על זכייתם בפרס Global GAP לשנת 2013. השנה זכו בפרס ארבעה משקים חקלאיים מהודו, אקוודור, ארגנטינה וישראל. ארגון גלובאל גאפ מעניק את הפרס פעם בשנה למשקים חקלאיים על הישגיהם ביישום תנאי הגידול בחקלאות ועל מחויבותם לתקן הבינלאומי, וקבלתו מהווה הכרה בינלאומית בהישגיהם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2013



הצילום באדיבות: מועצה אזורית שדות נגב

גאווה מקומית בשדות נגב: חקלאי קיבוץ עלומים התבשרו לאחרונה על זכייתם בפרס Global GAP לשנת 2013. השנה זכו בפרס ארבעה משקים חקלאיים מהודו, אקוודור, ארגנטינה וישראל - כאשר הזוכה בישראל הוא קיבוץ עלומים.  פעם בשנה מעניק ארגון Global GAP את הפרס למשקים חקלאיים על הישגיהם ביישום תנאי גידול בחקלאות ועל מחויבותם לתקן הבינלאומי, וקבלתו מהווה הכרה בינלאומית בהישגיהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאז הקמתו, קיבוץ עלומים מבוסס על חקלאות מגוונת ומתקדמת. בקיבוץ מגדלים גזר, תפוחי אדמה, בטטות, בוטנים וצנוניות, פלפלונים (סוויט בייט) וירקות עלים. בגידולי הצומח ישנם גידולים אורגניים וקונוונציונליים. בנוסף, ישנו פרדס גדול בו מגדלים 15 זנים של פירות הדר ומטע אבוקדו אורגני בו מגדלים מספר זנים של הפרי. את הגידולים המיועדים לייצוא אורזים בשלושה בתי אריזה העובדים תחת תקנים בינלאומיים ופיקוח של חברת Global GAP. בתחום החי, יש בקיבוץ עלומים לול פיטום גדול ומתפתח ורפת חלב גדולה בעלת הישגים בתחומים המקצועיים.

ארגון Global GAP - Good Agricultural Practice (התנהלות חקלאית טובה) עורך בכל שנה בדיקות המתמקדות בכל התהליך החקלאי החל מבדיקת תנאי העבודה של עובדי השדה ובית האריזה, ועד התייחסות המשק לאיכות הסביבה והטיפול השוטף בגידולים. מטרת הארגון היא להבטיח יושרה, שקיפות והרמוניה במשקים החקלאיים וכן עמידה בסטנדרטים חקלאיים בינלאומיים תוך מתן חשיבות לבריאות העובדים, בטיחותם ורווחתם, וכן התייחסות לאיכות הסביבה וזכויות בע''ח.  גלובאלגאפ פותח בעקבות העליה במודעות הצרכנים לנסיבות הייצור של המזון. הוא מבטיח לצרכנים שכל שלב של הייצור המוקדם תואם סטנדרטים לאומיים ובינלאומיים ותואם לתקנות המתייחסות לבטיחות בייצור המזון.

המועצה האזורית שדות נגב בירכה את חברי ותושבי הקיבוץ על הזכייה בפרס.