הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת 'מושבי הנגב' עולה מדרגה בתחום השבת המים


החברה מונתה לאחרונה ע''י הרשות הממשלתית למים וביוב, כמפקחת מטעמה על אספקת הקולחים של מפעל המים 'קולחי דימונה'. מנכ''ל החברה יאיר מנע: ''אנו מסוגלים להקים את הפרויקט הגדול הבא, שהוא הקמתו של מט''ש שני בתחומנו, שיספק כמויות מים גדולות לשימושים שונים בנגב וכך נקטין את התלות בגשם ובשימוש מי שתיה לחקלאות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2013



מפעל קולחי הנגב. צילום אוויר: יח''צ

הרשות הממשלתית למים וביוב מינתה לאחרונה את חברת 'מושבי הנגב' כמפקחת מטעמה על אספקת הקולחים של מפעל המים 'קולחי דימונה'. בשנתיים האחרונות עברה חברת 'מושבי הנגב' תהליך של התמקצעות בתחום השבת המים. עם הקמתו של מט"ש (מתקן טיהור שפכים) 'קולחי הנגב', השני בגודלו בישראל, התחזק שיתוף הפעולה עם רשות המים ותאגיד מי אשקלון, האחראי על קולחי נתיבות, בנושא טיפול ופתרון קצה ל'קולחי נתיבות', בדומה לזה שליד שדה תימן.  בתום מבצע הנדסי מסובך ומורכב, חיברה החברה לאחרונה את מט"ש נתיבות ל'קולחי הנגב'. על פי כתב המנוי, תיפגש חברת 'מושבי הנגב' עם ספק המים, תלמד את התשתיות ותפקח על אופן תפעולו של המתקן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר החברה איציק איליה הביע את סיפוקו הרב מכתב המינוי : "זוהי למעשה הבעת אמון של רשות ממשלתית גדולה ביכולותיה של מושבי הנגב ואני מברך את כל עובדי החברה על ההישג".

יאיר מנע מנכ''ל חברת מושבי הנגב: "שנתיים מאז שחנכנו את 'קולחי הנגב' למדנו את נושא השבת המים לעומקו וכך התמקצענו והפכנו למומחים בתחום" מנע הוסיף על תוכניות החברה בתחום המים "כיום כשגם מאגר נתיבות נכלל בפעילות שלנו, יחד עם הפיקוח על קולחי דימונה, אנו מסוגלים להקים את הפרויקט הגדול הבא, שהוא הקמתו של מט"ש שני בתחומנו, שיספק כמויות מים גדולות לשימושים שונים בנגב וכך נקטין את התלות בגשם ובשימוש מי שתיה לחקלאות".

חברת מושבי הנגב היא החברה החקלאית הגדולה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1958 על ידי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב והיא נמצאת בבעלותם של 34 מושבים. החברה מחזיקה, מעבדת ומשמרת כ-140 אלף דונם של קרקע חקלאית, ועוסקת בגידול ירקות, פירות, כותנה, חיטה וגידולים נוספים. כמו כן עוסקת החברה בתחום הנדל"ן.