הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאים ליום אחד: קוטפים סלק למען נזקקים


ביום ששי האחרון בכל חודש מגיעים מאות מתנדבי ארגון 'לקט ישראל' מכל הארץ, לקטיף ירקות ופירות למען נזקקים. בשבוע שעבר היה זה קטיף סלק בשדות נהלל. בעבודה מאומצת הם הצליחו לקטוף כמות מרשימה של סלק שלא הייתה מביישת אף חקלאי וותיק. בלקט ישראל מזמינים את הציבור להצטרף לחוויה יוצאת דופן ומלאת סיפוק. ויש גם מתכון למרק סלק שהכינו מתנדבות הארגון לקוטפים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2013



מתנדבים מתנועת המושבים מצטרפים למאמץ, צילום ארכיון: לקט ישראל

ביום שישי האחרון, הגיעו בשעות הבוקר מאות מתנדבי לקט ישראל לקטיף סלק למען נזקקים באדמות מושב נהלל, ליום אחד בו התנסו בעבודת החקלאות הקשה. בסיום הקטיף הם נהנו ממרק סמיך ומזין שהכינה עבורם סמדר עובדיה,  מנהלת מערך התזונה ובטיחות המזון בלקט ישראל, יחד עם קבוצת מתנדבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"המפגשים בשדות שלנו כאן בנהלל מרגשים כל פעם מחדש, פשוט תענוג לפגוש מתנדבים מכל קצוות המדינה שמגיעים באדיקות לעזור לנו לקטוף את כל הירקות שאנו מגדלים כאן'' אומרת סמדר עובדיה. ''בעבודה מאומצת הם הצליחו לקטוף כמות מרשימה של סלק שלא הייתה מביישת אף חקלאי וותיק. אני מזמינה את הציבור הרחב להצטרף לחוויה יוצאת הדופן שמתקיימת ביום שישי האחרון של כל חודש." לאחר שהצליחו לקטוף טון של סלק שמחולק לעמותות סיוע בכל הארץ ללא תמורה, מרק הסלק היה אך מתבקש.

"מי כמונו בלקט ישראל יודע עד כמה חשובה ארוחה חמה ומזינה'' אומרת סמדר. ''אוכל הוא הרבה יותר ממזון, הוא נחמה, שמחה, יציבות ואהבה. אנו זקוקים למתנדבים נוספים שיצטרפו לקטיף ויעזרו לנו להעשיר את סל המזון השבועי אותו אנו מספקים מידיי שבוע לנזקקים בכל הארץ. אתם המפתח בעזרתו אנו יכולים לספק בטחון תזונתי לישראלים רבים הזקוקים לו."

הסטטיסטיקה מגלה ש-25% מהישראלים, כולל 36% מהילדים חיים מתחת לקו העוני, וסובלים מרמה כלשהי של חוסר ביטחון תזונתי. הפרדוקס בין אי ביטחון תזונתי אל מול בזבוז מזון בקנה מידה גדול הוביל בשנת 2003 להקמת ארגון לקט ישראל (לשעבר 'משולחן לשולחן'). לקט ישראל הוא בנק המזון ורשת הצלת המזון הגדולים ביותר בישראל, ומטרתו העיקרית של היא למגר את בעיית חוסר הביטחון התזונתי באמצעות הצלה וחלוקה מחדש של עודפי מזון לטובת אוכלוסיית הנזקקים בישראל. כארגון גג, לקט ישראל פועל גם לסיוע לקבוצות אוכלוסייה בסיכון ולעמותות המספקות להן שירות באמצעות פרויקטים של חינוך תזונתי, רכישות משותפות, בטיחות מזון, תשתית קיבולת שנועדו לשפר סטנדרטיים מקצועיים בקרב העמותות. ארגון לקט ישראל תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות למעלה מ-190 עמותות בכל רחבי הארץ.

מרק סלק (להכנה ביתית)
4-5 תפוחי אדמה
4-5 גזרים
3 בצלים
4-5 סלק
עלי דפנה
קינמון
סוכר חום
מלח ופלפל
חומץ
לימון

אופן ההכנה:
חותכים את כל הירקות לקוביות.
מרתיחים סיר עם כ-10 כוסות מים, מוסיפים את הירקות החתוכים.
מוסיפים את כל התבלינים, אפשר להתחיל בכמויות קטנות ולשפר לפי הטעם.
מביאים לרתיחה ומבשלים כ45 דקות.
בתאבון !


מרק סלק חברתי, צילום ארכיון: לקט ישראל