הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה הקמתו של היישוב שיזף בנגב


המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה הבוקר (ג') ברוב קולות להמליץ לממשלה על הקמת היישוב הקהילתי חילוני-דתי 'שיזף' ברמת הנגב. בכך הוכשרה ההתיישבות במקום, שהחלה במרץ 2012 ככפר סטודנטים. במועצה האזורית רמת נגב נערכים לתכנון מפורט של הישוב שיאפשר דיור בר השגה וייתן מענה לביקוש של זוגות צעירים להקים את ביתם במקום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-12-2013



צילום: רועי רוכלין, באדיבות הישוב שיזף

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים בפועל ד"ר שוקי אמרני, החליטה הבוקר (ג') להמליץ לממשלה על הקמת היישוב החדש 'שיזף' ברמת הנגב. בכך הכשירה המועצה את ההתיישבות במקום, שהחלה במרץ  2012 ככפר סטודנטים שהקימו במשותף עמותת "איילים" והמועצה אזורית רמת נגב. ההחלטה התקבלה ברוב קולות לאחר שהמועצה שמעה את כל הגורמים הרלוונטיים ובכללם ראש המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הישוב שיזף הינו ישוב קהילתי מעורב חילוני דתי, המיועד ל- 250 יחידות דיור במועצה האזורית רמת נגב, נמצא בתב"ע מאושרת הכוללת: אזור תעסוקה, שטחי ציבור ומגורים ובצמידות לתשתיות תקשורת, חשמל , תחבורה וביוב קיימות. ממשרד הפנים נמסר כי אישור היישוב החדש נעשה בהתאם ליוזמת שר הפנים גדעון סער, שאושרה בממשלה, בהתאם לנוהל הקמת יישובים חדשים ולאחר שהולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) המליצה על הקמת הישוב עוד נמסר כי היישוב אינו פוגע באתרי טבע ונוף והוא ייבנה בצפיפות של כ–2–3 יחידות דיור לדונם וכי מיקומו בתא שטח הסמוך למשרדי המועצה האזורית רמת נגב, התחום במזרח על ידי דרך מספר 40 במערב, דרך גישה לכיוון צומת טללים ובצפון בכביש גישה לקמפוס המועצה ומתחמים עתידיים לתעסוקה".

מהמועצה האזורית רמת נגב הכוללת 15 ישובים שבהם כ- 6,000 תושבים נמסר כי לישוב יש פוטנציאל משיכה גדול בשל קרבתו לבאר שבע והקמתו תסייע לחיזוק מטרופולין באר שבע והנגב ולפתרון צרכי הדיור עקב ירידת צה"ל לנגב.

ברמת הנגב מברכים היום על החלטת המועצה הארצית שאישרה ברוב חסר תקדים את הישוב החדש שיזף ברמת הנגב. שמוליק ריפמן ראש המועצה: הישוב החדש אושר בממשלה ועבר את אישור כל מוסדות התכנון, בסיוע ותמיכתו של שר הפנים השר גדעון סער שהבין את החשיבות של הקמת הישוב.  עתה אנו נערכים לתכנון מפורט של הישוב שיותאם לתנאי האזור ויאפשר דיור בר השגה ויתן מענה לביקוש הרב של זוגות צעירים להקים את ביתם ברמת הנגב . אני מקווה כי בתוך שנתיים ניתן יהיה להנחיל בבניה''